Forum > Demolåtar

Gurano - A piece of Asia

(1/5) > >>

Gurano:
Hej!
Detta stycke kom till mig häromdagen. Kan utkastet vara nåt att utveckla/förlänga? Ett försök till kontemplationsmusik - funkar det?

Ha det
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/Asian_bits.mp3[/mp3]

Eddi:
Du har en massa strängar på din lyra Gurano - kul.
Stycket då - inne på Dividends tassemarker :D skickligt utfört och visst lyser det asiatiska fram tydligt. Men jag har tjatat på Div att han ska utrota kinesen i sig, så i samma anda får jag väl förhålla mig gentemot det här. Jag har nog inte varit kines i något tidigare liv tror jag. Men som sagt bra ljud och väl kontemplatoriskt för dom som förmår uppskatta formen.

mahan:
Tjou Gurano!
Från Heavyrockensvensktop till alldeles härliga österländska toner, snyggt! Bara du nu inte fastnar i Chinaträsket med att konstatera att "det va det". Här ska du definitivt jobba vidare, visa Dividens att det finns fler som ligger inne med easternmusic, kul att det blir lite tävling här för Divi han e hård han. ;)

Näemen jag gillar temat och utan att ha varken utbildning eller avbildning i klassisk musik så lägger dessa orientaliska toner mycket nära hjärtat, vet inte egentligen varför but who cares.
Bara att ro vidare i den österländska natten, kolla att du inte kör på katten (alltså det var ju Emulatorns replik sorry)  :P
Snygga sound och ... och  ......och    om det skulle ....av nån anledning .... behövas nåra ... fast bara riktigt små... trummor så... :D :P you know!

Bra låtbörjan, låt den leva visare! :)

h.  johan

clavinova:
Snyggt som attan. Fina österländska klanger, full njutbart. MEN alldeles för snabbt i mitt tycke. Ta ner tempot en 20 bpm och prova igen, tror att det skulle bli lite mer harmoniskt.

Gurano:

--- Citat från: Eko skrivet 09.01.2010, 18:47:38 ---Du har en massa strängar på din lyra Gurano - kul.
Stycket då - inne på Dividends tassemarker :D skickligt utfört och visst lyser det asiatiska fram tydligt. Men jag har tjatat på Div att han ska utrota kinesen i sig, så i samma anda får jag väl förhålla mig gentemot det här. Jag har nog inte varit kines i något tidigare liv tror jag. Men som sagt bra ljud och väl kontemplatoriskt för dom som förmår uppskatta formen.

--- Slut citat ---
Jo en å annan sträng på lyran finns  ;)! men nja divids tassemarker upplever jag det inte som - vi bygger låtar på olika vis ( men det skulle vara intressant att höra hur han uppfattar det hela) - hoppas att du hittar kinesen i dig ;). Kul att du uppskattar ändå!

--- Citat från: mahan skrivet 09.01.2010, 19:33:13 ---Tjou Gurano!
Från Heavyrockensvensktop till alldeles härliga österländska toner, snyggt! Bara du nu inte fastnar i Chinaträsket med att konstatera att "det va det". Här ska du definitivt jobba vidare, visa Dividens att det finns fler som ligger inne med easternmusic, kul att det blir lite tävling här för Divi han e hård han. ;)

Näemen jag gillar temat och utan att ha varken utbildning eller avbildning i klassisk musik så lägger dessa orientaliska toner mycket nära hjärtat, vet inte egentligen varför but who cares.
Bara att ro vidare i den österländska natten, kolla att du inte kör på katten (alltså det var ju Emulatorns replik sorry)  :P
Snygga sound och ... och  ......och    om det skulle ....av nån anledning .... behövas nåra ... fast bara riktigt små... trummor så... :D :P you know!
Bra låtbörjan, låt den leva visare! :)
h.  johan

--- Slut citat ---
Man behöver ingen utbildning för att uppskatta detta (tror jag) - men himla kul att dessa toner hittar fram :)
Emu´s katt behövs nog inte denna gång - så den klarar sig ett tag till! Du vet att jag hör av mig om trummor behövs! :)

--- Citat från: clavinova skrivet 09.01.2010, 19:38:01 ---Snyggt som attan. Fina österländska klanger, full njutbart. MEN alldeles för snabbt i mitt tycke. Ta ner tempot en 20 bpm och prova igen, tror att det skulle bli lite mer harmoniskt.

--- Slut citat ---
Kul att du gillar - ska testa ett långsammare tempo, även om jag redan provat detta - du kan ha rätt men jag lovar inget  B)

Tack alla för lyssning - det uppskattas mycket!
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion