Forum > Färdiga produktioner

Larsson feat. Valdez - Would You

<< < (2/8) > >>

DåligtGehör:
Go känsla, ja mycket skön med bra sång och riktigt sköna körer!

Kompgitarrer för överdrivna dock. Det blir inget riktig driven rytm utan mer bröt.

Sologitarren klart bra.

DivineCo:
Dålig sång  och en ganska ointresant låt. jag önskar att jag att jag hade kunnat säga bättre.
Tyvärr kan jag inte det: Detta är dåligt!

Emulator:
Jag har aldrig gillat sån här rock egentligen, men den funkar att lyssna på radion och så för mig....

Jtycker dock att detta "inte är sämre låt an nåt annat i rock.-svängen" -tvärtom tycker jag den har schysst stuk, sångrösten passar bra , och jag tycker dessutom att din röst låter bra, sådär lagom kaxig ala 20th century boy :)

Körerna är fina!

Helt klart något som låter "skiva" som det gör i mina öron!

Larsson:
hej gott folk! :)

Tokai:
ok sången funkar!!..toppen..låten är mer eller mindre uppbyggd för att passa min röst
kanske borde det hända något mer innan kompett kommer in,fast jag vet inte
less is more som någon sa!
annars är det nog mer orättvist att jämföra mig med stones,emot stones :D
tackar för din lyssning :)

Harmonica mike:
F-n vad kul..full pott?
tackar verkligen för de fina orden de värmde :)

Mahan:
du har helt rätt ang kompett,det är väldigt vasst sound,jag ska se över det..men av någon anledning så tappar
jag helt all översikt så fort jag laddar upp en EQ!  :wacko:
fast skrammlet vill jag inte bli av med!!
tack för inputen man!! :)

Drloop:
askul :D
tack för det!!

Slaptap:
kul!!..jag ska se vad jag kan göra åt gitarr ljudet,det tar emot lite att lägga om gitarrerna iom
att det känns som om jag tappar svänget om jag bortgår från den första tagningen
men jag ska ge mig på dem & få bort lite diskant,vilket kanske gör att de låter lite mindre distade!
klonkigare bas?..min 800kr´s bas linad genom pod 2.0 erbjuder tyvvär dåliga valmöjligheter
men är det så att en bra basist skulle vilja gå in och styra upp det
så är det verkligen välkommet!! :P
tack för feedbacken! :)

DåligtGehör:
ja du har helt rätt,jag ska försöka bli av med lite diskant,och jag tror just att det som skär mest är lead/komp gitarren!
tackar för din tid!! :)

DivineCo:
så den har alltså inte en enda ingrediens som får pass?? :blink:
tackar för den konstruktiva kritiken :D

Emulator:
det här är egentligen inte vad jag normalt håller på med,men iom att jag är gitarrist i grunden
så är det ibland skönt att göra saker där gitarren får komma till användning!
nästa gång jag lägger upp något kommer jag antagligen vara tillbaka i balladträsket igen!! :lol:
men ja..det är en rock klichée av rang
jag tror den egentligen är inspirerad av mest av gammal pj harvey
även om det nog är svårt att höra nu,men när larsson ska härmma PJ så blir alltså resultatet
20th century boy!!..det käns som ett måste att lägga in attityd för att kunna bära en sådan här låt!
och det är roligt att leka rockstar!! :lol:
tack för input

ja tack alla för er tid
askul att få lite reaktioner!
 :)

Burnin Sven:
Bra låt idé och sången funkar kanon det var nån annan som så nåt annat, struntprat helt enkelt sången är bra. Musiken däremot matchar inte riktigt ända upp till själva låtidéns höjder om man säger så. Men helt klart en givande lyssning.
Göran

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion