Forum > Färdiga produktioner

Larsson feat. Valdez - Would You

<< < (3/8) > >>

Larsson:

--- Citat från: Burnin Sven skrivet 05.05.2007, 18:10:13 ---Bra låt idé och sången funkar kanon det var nån annan som så nåt annat, struntprat helt enkelt sången är bra. Musiken däremot matchar inte riktigt ända upp till själva låtidéns höjder om man säger så. Men helt klart en givande lyssning.
Göran

--- Slut citat ---

ok..jag är med dig på vad du menar,fast jag vet inte riktigt vad jag kan göra åt det!
själva låten blev till av sig självt,sedan när det börjat klarna vilken typ av låt jag gjort
började jag fundera på vad för sång som skulle funka
först lade jag sång fram till gitarr solot,därefter trampade musiken på utan mening eller mål
då började jag fundera på om det kunde räddas av körer,bilket det åxo gjorde enligt mig

men det var inte så att jag hade någon färdig låt ide när jag började,nu är jag bara glad att jag gjort något som har både en början & ett slut!! :D

tack för komentaren! :)

djonas:
Jäkligt skön låt. Du sjunger riktigt nice, skönt rockigt röst. Gillar kompgitarren...den är härligt stökigt men ändå ren.
Saknar basen lite...höj den. Solot är på tok för lågt i volym. :rolleyes: Du lirar ju riktigt nice så man vill ju höra det ordentligt...seså var inte blyg. :D
Det enda man kan säga om mixen är väl att ljudbilden är aningen vass, speciellt på sången. Vissa spår har lite för skarpt reverb, vilket gör att de inte flyter in i mixen riktigt. Sköna körer...de höjer låten ett snäpp till :)
Overall riktigt gött jobb.
Mvh / Jonas

Hellpig:
Grymt intro! Väldigt skönt riff med drypande dist. Synd att trummorna inte låter lika grymma... de kunde haft lite mer studs i sig. Hade du haft en riktigt catchy refräng hade det ju lätt varit en hit men eftersom jag inte gillar catchy refränger så får du full pott ändå!  :lol: Valdez gör ju sin grej - grym röst - som vanligt och tillför en extra dimension till låten. Låten är enkel, rå och blodig - precis som jag vill ha min biff. Is great helt enkelt.

Larsson:
Djonas:
kul att du gillar låten,betyder extra mycket om the man himself ger cred åt solot! :D
men av någon anledning när jag höjer det en mm så ligger det över låten
och sänker jag en mm så ligger det under..tror kanske lite kompressor kan vara på sin plats där!
märkte precis åxo att basen var lite låg,då jag lyssnade på min sekundära lyssning TV´n :P
ska jobba på vassheten imorgon!!

tackar för feedbacken :)

Hellpig:
toppen kul att höra.. :lol:
ja trummorna kunde ha lite mer studs,synd bara att jag är på upplärnings nivå när det kommer till att mixa trummor,men jag lyckades få virveln att låta plonk istället för plink..alltid något :P
och valdez körer är verkligen grymma..hon lyfter låten med rang!
ingen valdez=ingen dänga helt enkelt!! :P

tackar för inputen!!
 :)

sixties:
tänker lite på Iggy Pop, om han vore snäll och välartad. :D fast det är bra sång.

musiken är ju lite Iggy, Stones, Dolls. Solot är också bra förutom slutet där det går lite förfort.

när jag såg att valdez var med så var det ju givet att man ville lyssna, fast det hade gärna fått vara mer!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion