Forum > Färdiga produktioner

Larsson feat. Valdez - Would You

<< < (4/8) > >>

Larsson:

--- Citat från: sixties skrivet 06.05.2007, 09:23:33 ---tänker lite på Iggy Pop, om han vore snäll och välartad. :D fast det är bra sång.

musiken är ju lite Iggy, Stones, Dolls. Solot är också bra förutom slutet där det går lite förfort.

när jag såg att valdez var med så var det ju givet att man ville lyssna, fast det hade gärna fått vara mer!

--- Slut citat ---

tack för kommentaren sixties,själv tycker jag sången låter som en 30kg´s chris cornell iallafall på slutet!! :lol:
ja det hade gärna kunnat vart mer valdez,fast åandra sidan,man ska sluta när man är på topp!!

:)

valdez:
Hoppar in och tackar så mycket för respons på min sånginsats alltså kördelen :)

Jag gillar låten och din sång Larsson!..gurasolot är också grymt bra!

Toby:
Skönt gung! Gillar låten trots den distade gitarren i början som höll på att göra att jag stängde av direkt.  :D Annars snygg sång och bra låt.
Mvh
Toby

Fidden:
Gitarren i början fick även mig att nästan stänga av, den är väldigt vass och hård på egen hand. När resten av instrumenten kommer in fungerar den bättre, men är fortfarande lite jobbig. När sen även sologitarren en bit in skar in i själen fick jag huvudvärk.

Men det är allt negativt jag kan hitta med det, låten, sångstämmorna, liret och ljudbilden (förutom det vassa) är finfint.

Linkowich:
Ah, Larsson, det här var riktigt gött!

Nåt Stones kan jag inte höra, men däremot lite stonerbrötrockare som Kyuss, Queens of the stoneage m.fl. Och massa go 70-talshårdrock.

Sången är kanon!!! Attityden finns där. Och Valdez körer sitter som en smäck! Å när du skriker mot slutet får jag rocknroll-tuppskinn!  :P

Mixmässigt är det klart godkänt, men skulle kunna lyfta ett par snäpp till om gitarren var ännu "brötigare" (kanske kopiera spåret och köra det ena genom en basstärkare?). Trummorna... kunde man locka fram lite mer skrammel skulle de driva på bättre. Kicken saknar attack. Basen kanske upp lite i nivå som nån sa!

I början är det en liten puff på ordet "... up" som nog går att fixa.

Men skitbra! Den här sparas! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion