Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Uncle Sam"

<< < (18/19) > >>

hogge:

--- Citat från: zorrow skrivet 23.01.2010, 01:03:01 ---Hårt skuren betyder här att sången har lite för lite basregister (marginellt). Men skit, eller fundera, kring det för sången låter bra på det hela taget! "Lite ovanpå" är en smaksak som du kan bortse helt ifrån eller inte. Vore det inte kul att mixa själv? Freddy är säkert en fena på detta men med forumets hjälp kan du säkert fixa det själv? Är det inte därför forumet finns?

--- Slut citat ---

Tack Zorrow för lektionen..
Jo. Det kanske vore kul att mixa själv.. Men just nu så bara hatar jag det.. Eller.. Kanske inte hatar direkt (det är ett starkt ord, men ogillar i alla fall..). Jag har alltför dåligt tålamod för att sitta och lyssna i timmar och dra i lite spakar här och där..

Hela tanken med att Freddy skulle mixa - förutom att det kommer att bli skiiiiitbra - var att han också skulle berätta för mig vad han gjort och att jag därefter skulle, på ett mer praktiskt sätt, förhoppningsvis kunna lära mig att hantverket - eller åtminstone att "apa efter"...

Avslutningsvis måste jag ju ändå säga att om mina mixar just nu låter bedrövligt så skulle Ni ha hört mina första alster, hehe.. Men tack vare en mycket tålmodig Harmonica-Mike och några till så har jag ändå fått till något som funkar skapligt. I alla fall fäör en amatör "like me".. Men allt kan bli bättre..

hogge:
Ny mix av Freddy..
Freddy har ju vänligheten att hjälpa mig lite på traven och håller just nu på att mixa några av mina låtar. "Happy Song" är ju redan presenterad (http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=20494.0) och nu har han också färdigställt denna.. Så bra blir det ju...

Hogge Mix:
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/UncleSam.mp3[/mp3]

Freddys Mix:
[mp3=200,20,0,]http://www.nehofmusic.se/hoggez/Hoggez_UncleSam.mp3[/mp3]

TACK FREDDY!!!

freddy:
Tack Hogge, jag gillar denna låt. Refrängen är riktigt bra.

Mixen då. Målet är att dra upp alla till samma nivå ungefär (som happy och denna), sen kan man finjustera dom lite snabbt mot varandra då.

Lite intresserad hur andra upplever dessa två mixar. För pressad? Trummorna är en aning höga? Ska sången upp på verserna?

Fortsätter med dom andra låtarna som sagt, så får vi finjustera allt ihop tillsist.

Rock on!

clavinova:
Vet inte om det är min lyssning eller remixen men jag tycker Freddys mix distar hela vägen. Lyssnar i lurar.

Mixen är annars betydligt mindre beskedlig än Hogges och mer "up in your face", passar bättre till låten i mina öron. Men som sagt, jag upplever att det distar.

freddy:

--- Citat från: clavinova skrivet 05.03.2010, 14:51:30 ---Vet inte om det är min lyssning eller remixen men jag tycker Freddys mix distar hela vägen. Lyssnar i lurar.

Mixen är annars betydligt mindre beskedlig än Hogges och mer "up in your face", passar bättre till låten i mina öron. Men som sagt, jag upplever att det distar.

--- Slut citat ---

Du har nog rätt. Hör inte det i mina monitorer här dock. Men jag vet att det är pressat som *****. :) Så misstänkte det. Kan nog dra ner en hel del. Drog ner lite på mastern och även trumbussen, skickat till hogge. Fortfarande redigt pressat, men bättre iaf.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion