Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Uncle Sam"

<< < (17/19) > >>

flabb:
Gött ös hogge, din röst passar bra in i detta slammer  :)

hogge:

--- Citat från: uriah skrivet 16.01.2010, 15:32:46 ---Hörde jag ÖL ?? :huh:
Nämen detta är bra,men trummorna är alldeles för låga..UPP..
Hela mixen är lite låg,går det inte att höja lite utan att det fuldistar ??

--- Slut citat ---

Tack Uriah!
Kanske tar jag tag i den igen och justerar trummor och ljudet i allmänhet.. Vi får se om jag orkar..

--- Citat från: MaxB ---Bra drag!

--- Slut citat ---

Tack MaxB.. Du är snäll Du! Va kul att Du gillar..

--- Citat från: flabb ---Gött ös hogge, din röst passar bra in i detta slammer  :)

--- Slut citat ---

Ja nog är det ett slamrande allt  :blink:
Men det är kul som fasiken att göra sån här musik (oftast i alla fall) och stilen passar mig tycker jag.. Tack så mycket för kommentar och vänliga ord!

zorrow:
Bra ös!!! Sången är skitbra, hårt skuren, men ligger lite ovanpå i min smak  ;) Uriah har rätt som vanligt  :wub: trummorna skall upp ett snäpp. Riktig ösare är det i alla fall!  B)

hogge:

--- Citat från: zorrow skrivet 22.01.2010, 23:18:20 ---Bra ös!!! Sången är skitbra, hårt skuren, men ligger lite ovanpå i min smak  ;) Uriah har rätt som vanligt  :wub: trummorna skall upp ett snäpp. Riktig ösare är det i alla fall!  B)

--- Slut citat ---

Tack snälla, snälla Zorrow... Jag vet inte vad hårt skuren innebär riktigt (är det compressor'n eller?)..
Nu har världens bästa Freddy erbjudit sig att mixa denna så om jag bara lyckas få iväg filerna till honom så tror jag att det kan ske under.. Problemet är väl bara att jag kommer att fylla hans mailbox med låtar..
´
...Men det är lugnt Freddy. För var 20:e låt Du mixar så får Du en trisslott  :P

zorrow:
Hårt skuren betyder här att sången har lite för lite basregister (marginellt). Men skit, eller fundera, kring det för sången låter bra på det hela taget! "Lite ovanpå" är en smaksak som du kan bortse helt ifrån eller inte. Vore det inte kul att mixa själv? Freddy är säkert en fena på detta men med forumets hjälp kan du säkert fixa det själv? Är det inte därför forumet finns?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion