Forum > Demolåtar

CPG & Asti - If I gave you a piece of my heart (ny version)

<< < (2/10) > >>

asti:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 02.01.2010, 13:58:09 ---Tjoho Asti.
Då skall vi se vad du har totat ihop denna gång.Ja men detta biter lite på mig,en av dina bättre tycker jag.Här har du lämnat skeppet(läs deppet) och kastat dig in i skalbaggs fundamentet(läs teorin),tycker du gör det med bravur.Jag kan ha lite svårt för dessa evinnerliga krumsprång i harmoniken som utgör basen i skalbaggs filosofin,kanske därför jag har så svårt för den musiken..?
Nåväl,det handlar inte om  mina funderingar,utan om din låt.
Mix/sång/lir tycker jag låter bra.För absolut fulländning:Förenkla harmonin lite så inte alla passager blir så uppenbart skalbaggsbetonat - skriv musik som kommer från hjärtat och inte från teorin kanske man skulle kunna uttrycka sig..Förövrigt så kan jag inte ett smack om detta så lyssna inte på mig  utan rocka på  :)
Mike

--- Slut citat ---
Kul att du gillar mix, sång och lir!
Harmonierna tycker jag själv är väldigt enkla och här finns inga "tvära kast" så som jag upplever det.
Däremot är detta väldigt inspirerat/plankat, vad du vill, från Beatles musik, det är ju liksom meningen!  :)
Den här musiken ligger mig varmt om hjärtat och jag försöker förmedla den med känsla så gott jag kan!
Hur jag lyckas är upp till er att bedöma och jag uppskattar alla kommentarer!  :)
Tack för lyssning och synpunkter!
/Asti

asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 02.01.2010, 14:00:32 ---Denna hade jag trott varit pennad av asti - låter lite mer "moget"
Snygga guror och orgeln är helfin
Skulle önska lite mer Lennonsk vasshet i rösten och eko
Kul idé med stråkpartiet men ljuden är inte så roliga
Bra låt

--- Slut citat ---
Den här låten är helt och hållet CPG´s!  :rolleyes: (om ändå hans 60-talsprojekt kunde ta slut nå´n gång!)
Ja, den som ändå hade lite mer Lennon i rösten!  :wub:
Jag är ingen snitsare på det här med stråkljud - tyckte dom lät hyfsade!  :wacko: :)
Tyckte det var kul att göra något i 6/8-delstakt!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Eko skrivet 02.01.2010, 14:14:22 ---Bra grabbs!
Free like a bird slår igenom tydligt. Mysigt. Sskulle gärna vilja höra mer skalbagskörer på versuppgångarna. Det lugna stycket är Astiskt och trevligt. Slutet är alldeles för abrupt man blir nästan arg :angry: Dels för att låten är slut och för att den liksom tar slut så abrupt efterlyser lite mer spel eller kanske till o med fade out för jag vill ha kvar harmonikänslan - länge - länge.

--- Slut citat ---
Free like a bird...? Får lyssna på den och kolla!
Tänkte att vi skulle klara oss utan kör här, men det kanske hade förstärkt...?  :unsure: Får kanske överväga det ändå....
Det lugna stycket kanske upplevs lite mer astetiskt tilltalande?  :)
Tyckte det var ett naturligt slut på låten med tanke på dess uppbyggnad! Vi vill helst hålla dom här låtarna runt 3 minuter.
/Asti

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 02.01.2010, 14:31:55 ---
--- Citat från: Eko skrivet 02.01.2010, 14:14:22 ---Bra grabbs!
Free like a bird slår igenom tydligt. Mysigt. Sskulle gärna vilja höra mer skalbagskörer på versuppgångarna. Det lugna stycket är Astiskt och trevligt. Slutet är alldeles för abrupt man blir nästan arg :angry: Dels för att låten är slut och för att den liksom tar slut så abrupt efterlyser lite mer spel eller kanske till o med fade out för jag vill ha kvar harmonikänslan - länge - länge.

--- Slut citat ---
Free like a bird...? Får lyssna på den och kolla!
Tänkte att vi skulle klara oss utan kör här, men det kanske hade förstärkt...?  :unsure: Får kanske överväga det ändå....
Det lugna stycket kanske upplevs lite mer astetiskt tilltalande?  :)
Tyckte det var ett naturligt slut på låten med tanke på dess uppbyggnad! Vi vill helst hålla dom här låtarna runt 3 minuter.
/Asti

--- Slut citat ---

Edit: Kan man kalla Beatleskörer för baggbröleri?

equality:
Tycker denna ligger ganska långt från Beatles. Måste nog till någon hook eller riff som direkt ger låten karaktär (och det är ju väldigt lätt att fixa  :wacko:). Det hindrar inte att jag tycker att detta var kul att lyssna på och gav sköna 60-talsvibbar. Ljudet är ganska vasst. Går säkert att skära i vissa frekvensband.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion