Forum > Demolåtar

CPG & Asti - If I gave you a piece of my heart (ny version)

<< < (3/10) > >>

Tokai:
Det nya året börjar ju trevligt. Vad mer kan man önska sig än en poplåt av CPG/asti!
Om vi ska anta att detta låter som 4 skalbaggar kan man väl säga att vissa partier låter som deras coverversioner i början av karrären medan andra, t.ex 7-ackordet återfinns i senare produktion, Glass Onion, kanske?
Som jag sagt tidigare så låter det mer som ett svenskt 60-tals band som försöker låta som The Beatles utan att lyckas så där jättebra, bra spelat och sjunget men utan det där extra.
Men kul att lyssna på. :rolleyes:

asti:

--- Citat från: equality skrivet 02.01.2010, 14:59:03 ---Tycker denna ligger ganska långt från Beatles. Måste nog till någon hook eller riff som direkt ger låten karaktär (och det är ju väldigt lätt att fixa  :wacko:). Det hindrar inte att jag tycker att detta var kul att lyssna på och gav sköna 60-talsvibbar. Ljudet är ganska vasst. Går säkert att skära i vissa frekvensband.

--- Slut citat ---

Roligt att du får 60-talsvibbar, då är vi kanske inte helt fel ute...?  :)
Vasst ljud? Det måste jag kolla upp!
Tack för tips!
/Asti

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 02.01.2010, 15:36:51 ---Det nya året börjar ju trevligt. Vad mer kan man önska sig än en poplåt av CPG/asti!
Om vi ska anta att detta låter som 4 skalbaggar kan man väl säga att vissa partier låter som deras coverversioner i början av karrären medan andra, t.ex 7-ackordet återfinns i senare produktion, Glass Onion, kanske?
Som jag sagt tidigare så låter det mer som ett svenskt 60-tals band som försöker låta som The Beatles utan att lyckas så där jättebra, bra spelat och sjunget men utan det där extra.
Men kul att lyssna på. :rolleyes:

--- Slut citat ---

Jag kan tänka mig många saker man hellre skulle önska sig...... :)
Du har avslöjat mig - egentligen försöker jag låta som Tony Sheridan!  B)
Roligt om det i alla fall är lite 60-talskänsla i musiken, det är ju i första hand det jag vill uppnå!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

bjurte:
Jo men visst låter det som lite mer 'Moderna' Baggar,fast ändå gammalt..
Bra sång och spel,och Harmonierna gillar jag skarpt.
Däremot gillar jag inte 'tonen' som virveln ger i från sig och att pukorna sjunger lite för mycket på ett par ställen.
Småsaker igentligen,men där skulle i alla fall jag nog pillat till det lite.   ;)

asti:

--- Citat från: uriah skrivet 02.01.2010, 16:27:35 ---Jo men visst låter det som lite mer 'Moderna' Baggar,fast ändå gammalt..
Bra sång och spel,och Harmonierna gillar jag skarpt.
Däremot gillar jag inte 'tonen' som virveln ger i från sig och att pukorna sjunger lite för mycket på ett par ställen.
Småsaker igentligen,men där skulle i alla fall jag nog pillat till det lite.   ;)

--- Slut citat ---

Som en gammal Anders Bagge kanske....?  :)
Du har absolut en point vad gäller trummorna - är inte själv riktigt nöjd med dom!
Har svårt för att få till ett bra trumkomp, speciellt här i 6/8-delstakt var det inte helt lätt!
Kanske borde se mig om efter en annan trumplugg...? Eller lägga tid på att lära mig detta område lite bättre!  :o :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti (c/o CPG som är onykter som vanligt)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion