Forum > Demolåtar
CPG & Asti - If I gave you a piece of my heart (ny version)
MaxB:
Jag har oläst allt som står här ovanför, gillar låten mixen men saknar lite kör här och där.
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 02.01.2010, 17:14:18 ---Jag har oläst allt som står här ovanför, gillar låten mixen men saknar lite kör här och där.
--- Slut citat ---
Hoppas du inte har olyssnat på låten! :)
Ska testa lite och se om jag kommer på någon körvariant som kan passa in!
Tack för kommentar och (o)lyssning! :)
/Asti
Emulator:
*huvva* vilka hemska trummor :( Allt annat gillar jag verkligen, låter underbart med sångeffekt o allt.
Mycket skönare än beatles ;)
hm. kanske jag har ett bra 6/8 till detta...vilket tempo?
bow35:
Härlig låt! Påminner om nå'n Lenny Kravits låt jag inte kommer ihåg vad den heter, både sång och den sköna 70-talsrock-känslan. Tungt!Samtidigt måste jag dock varna för finnlandsbåten. Alltså att den blir lite väl städad och beräknerlig och med en viss dansbandfeeling. Men det kanske bara jag som är smörallergiker. :P
asti:
--- Citat från: bow35 skrivet 03.01.2010, 01:19:28 ---Härlig låt! Påminner om nå'n Lenny Kravits låt jag inte kommer ihåg vad den heter, både sång och den sköna 70-talsrock-känslan. Tungt!Samtidigt måste jag dock varna för finnlandsbåten. Alltså att den blir lite väl städad och beräknerlig och med en viss dansbandfeeling. Men det kanske bara jag som är smörallergiker. :P
--- Slut citat ---
Tänker du på Birka Princess eller Baltic Star? :unsure: :)
För oss som har bestämt oss tycker jag denna har mer Becel-känsla! än smör? :wacko:
Nej, du har säkert rätt i att den är lite för standard kanske....Eq efterlyste en hook e.d. som skulle ge en mer unik känsla.....
Kan man låta i närheten av Lenny Kravitz får man vara nöjd!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida