Forum > Demolåtar
Freddy - Spelmusik
Rattlesnake:
Du är väldigt duktig på att prodda musik, inget snack om det. Spelmässigt finns inget att anmärka på, rent, snyggt och tajt. Kompositionerna och mixen går det att ha synpunkter på.
Proud Mary. Låter episkt som allting annat i spel, film och tv-världen. Inte speciellt unikt, men det funkar. Virvel för hög som sagt. Sedan låter mycket väl ihopträngt i mitten, och där någonstans hör jag någon attack-artefakt, kan vara horn, som låter som någon som spelar på kam (25s-).
Tank em down. Låter fräckt och fräscht till en början, men blir väldigt enformigt efter ett tag. Nötta harmonier och metaltrummor. Ska man orka spela spelet utan att bli less på musiken måste det till mera variation, imo. Vid andra lyssningen hör jag att det faktiskt finns variation i ackordgången, men det räcker inte. Trummorna blir också tröttsamma efter ett tag.
Spelet. Wolfenstein, som cykeln nämner, är från 1992 och känns bra mycket fräschare än det där. <_<
Tantalos:
Första stycket; Det låter snyggt och pampigt (vilket antagligen var avsikten). Jag lyssnar tyvärr i lite sämre hörlurar, men jag störs inte alls av virveln, jag tycker ara den låter energisk. Jag gillar de enorma reverben.
Däremot så känns desom att det ligger en massa monospår och släpar i mitten. Dels så känns det lite klumpigt. Jag har också svårt att få ihop det med de regält panorerade instrumenten. Panorera mer och lägg gärna på någon stereoeffekt (typ mer stereoreverb) för att klistra ihop mitten med kanterna. För övrigt tyckte jag det lät som det borde.
Andre stycket; Väldigt snygg produktion (i billiga hörlurar låter det bra i alla fall). Jag gillar arrangemanget. Det är väldigt svängigt. Däremot så blir det lite tjatigt efter en stund (med undantag av brytningarna). Om det där ska ligga och mala i bakgrunden i ett spel i timtal lär man väl bli lite tokig på det (även om det i sig är väldigt snyggt). Jag skulle gärna höra någon mer melodi som varierar det lite.
Generellt låter bäggedera väldigt bra. Spelföretaget blir knappast besvikna.
hogge:
Kul uppdrag Du fått och det jag hör hitills så lär Du ska lösa uppgiften med bravur..
Nu har jag för dålig lyssning för att kommentera inspelningskvaliten, men vad gäller låtarna så är de jävulusiskt bra (as usual).. Problemet som jag ser just nu är att man inte kommer att kunna fokusera på spelet eftersom man hellre lyssnar på musiken..
För i ärlighetens namn så kommer, vad jag kan se nu, musiken att vara anledningen till att man köper spelet...
Eddi:
Den här tråden hade jag missat.
Gillar Proud Mary - pampigt som tusan
Ingamemusiken är också bra och vilken kvalitetsskillnad man märkte från U-tube vs. din mp3 men som folk har sagt ovan det kanske blir liiiiite för långdraget efter ett tag.
Tror Hogge har en poäng där - musiken är bättre än spelet.
freddy:
Utvecklingen av spelet går vidare. Nästa deadline är en xbox 360-tävling som har deadline den 3:e mars. Grabbarna jobbar förfullt och bad mig om två spellåtar till + ljudeffekter.
Här är en spellåt i lite annan stil än den förra:
Engage Hostile
[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/tankmusik/Engage_hostile.mp3[/mp3]
Funkar?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida