Forum > Demolåtar

Freddy - Spelmusik

<< < (4/5) > >>

Emulator:
Funkar rätt bra, jag gillar samplingarna och soundet generellt. Skulle dock gärna se, med tanke på titeln, lite högre tempo, och en mer jämntjock pulserande ljudbild. kanske 140 bpm så hjärtat har något att sikta på ;)

Lite små skärande ljud som river gött i spelnerverna kan du nog stoppa dit också.

Snyggt är det dock :)

freddy:

--- Citat från: Emulator skrivet 03.02.2010, 17:52:28 ---Funkar rätt bra, jag gillar samplingarna och soundet generellt. Skulle dock gärna se, med tanke på titeln, lite högre tempo, och en mer jämntjock pulserande ljudbild. kanske 140 bpm så hjärtat har något att sikta på ;)

Lite små skärande ljud som river gött i spelnerverna kan du nog stoppa dit också.

Snyggt är det dock :)

--- Slut citat ---

Tackar för kommentaren!

Kanske kan jag öka tempot en aning, men det måste samtidigt vara anpassat till spelet, tanksen är inte så jättesnabba, så det blir lite fel om musiken går uberfort. Men lite till kan jag nog öka på.

Skärande ljud låter intressant. Ska prova något.

Projektledaren bad om lite mer retro-sound blandat i detta. Alltså lite gammalt 8-bitars och sånt. Vilket nog kan funka med. Ska prova det också. Vet dock inte vad det är för syntar man kör när det gäller sånt.

Dividend:
Varför pampig musik om det är ett "partyspel"? Eller det kanske inte skär sig? Bara i min skalle kanske..

Lyssnade bara på första. Det låter som polisskolan 7-musiken, men bra samplingar och väl utnyttjat tema. HElt ok, vill också ha sådana marschtrummor!

equality:
Synnerligen bristfälliga genrekunskaper men skriver ändå:
Proud Mary: (Denna titel får mig att tänka i helt andra banor.  :rolleyes:) Pampig som krigsfilmmusik. Jag har ju ingen aning om dataspelsmusik... Snyggt tema. Lite basfattigt som Gurano skrev. För kort? Blåssektionen upp några dB.

Tank em' down: Flörtar lite med temat i förra. Snitsigt! Pumpar på i samma stil och det är väl helt ok i spelsammanhang antar jag.  :huh: Gillar sustainackorden från guran. Din hanteverksskicklighet kommer helt till sin rätt.
Mixen helt ok i mina öron. Abrubt slut.

Engage Hostile: Ravefesten efter vunnen match? Armhävningarna på Friskis & Svettis efter en helg med nätverksspel? Inte så mycket konstruktivt att komma med här än att det låter och svänger bra! 

freddy:

--- Citat från: Dividend skrivet 04.02.2010, 17:45:13 ---Varför pampig musik om det är ett "partyspel"? Eller det kanske inte skär sig? Bara i min skalle kanske..

Lyssnade bara på första. Det låter som polisskolan 7-musiken, men bra samplingar och väl utnyttjat tema. HElt ok, vill också ha sådana marschtrummor!

--- Slut citat ---

Lite pampigt kan det nog vara. Den första låten du lyssnade på är bara till menyerna. Sen när själva spelet drar igång så är det lite mer "vanlig" musik. :)

Tack för kommentar!

--- Citat från: equality skrivet 04.02.2010, 19:26:56 ---Synnerligen bristfälliga genrekunskaper men skriver ändå:
Proud Mary: (Denna titel får mig att tänka i helt andra banor.  :rolleyes:) Pampig som krigsfilmmusik. Jag har ju ingen aning om dataspelsmusik... Snyggt tema. Lite basfattigt som Gurano skrev. För kort? Blåssektionen upp några dB.
--- Slut citat ---

Tanken är just att det ska vara pampigt och krigiskt. Det är bara en loop som går till menyn i spelet. Basen ska jag styra upp, ska se över blåset med. Tack!

--- Citat från: equality skrivet 04.02.2010, 19:26:56 ---Tank em' down: Flörtar lite med temat i förra. Snitsigt! Pumpar på i samma stil och det är väl helt ok i spelsammanhang antar jag.  :huh: Gillar sustainackorden från guran. Din hanteverksskicklighet kommer helt till sin rätt.
Mixen helt ok i mina öron. Abrubt slut.
--- Slut citat ---

Kul att det hörs :) Inget grabbarna som utvecklade spelet har reflekterat över ;) Slutet är tänkt att kunna loopas där med, därav slutet. Tack!

--- Citat från: equality skrivet 04.02.2010, 19:26:56 ---Engage Hostile: Ravefesten efter vunnen match? Armhävningarna på Friskis & Svettis efter en helg med nätverksspel? Inte så mycket konstruktivt att komma med här än att det låter och svänger bra! 

--- Slut citat ---

Hahaha, ja något sånt :) kul kommentar.

Tack för att du tog dig tiden EQ!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion