Forum > Demolåtar

Freddy - Spelmusik

<< < (2/5) > >>

freddy:

--- Citat från: cykeln skrivet 30.12.2009, 12:10:57 ---Det senaste datorspelet jag spelade tror jag hette Wolfenstein .. nånting
så jag är väl inte så uppdaterad här. Spelmusik - ingen aning om hur det ska låta för att vara bra
men "Tank em down" lät i mina öron riktigt bra - enkel, snygg figur som går mot de tunga gurorna - medryckande
Stort, snyggt ljud - Låter lite som Europe
och klart

nä nu ljuger jag .. jag har ju spelat det klassiska trälabyrinten på Iphonen - riktigt kul
och där finns ju nån slags musik i bakgrunden - förstår inte varför

--- Slut citat ---

Hehe, ja. Det svåra är väl att ofta less is more. Skapa stämning mer än att ta över :)

Tack för kommentaren på "tank em down", europe är gamla favoriter så.. :)

--- Citat från: asti skrivet 30.12.2009, 14:10:29 ---Håller med Gurano om Proud Mary - lite för kraftiga virveltrummor och lite för lite bas!

Tank em down - är det musik man ska tanka ner?  :)
Låter mäktigt och fin mix! Tycker nog att det är lite för glad musik, för mycket dur och allsångskaraktär
för att passa till att ta död på varandra! Men det är ju jag det - Jonny Depps brorsa i Vetlanda!  B)

Kul att du fått detta uppdrag och lycka till!

/Asti

--- Slut citat ---

Precis, tanka gärna ner. Det är dubbla budskap :) Kul att även du gillar mix. Om du skulle ha testat spelet så skulle du fatta. Det känns mer som leksaks-tanks än riktiga. Det är som sagt ett lättsamt spel som man spelar tillsammans med vänner :)

Dur är fan svårt, det kommer inte alls lika lätt till mig som moll. :) Så där är vi lite på samma plan.

Tack Brorsan Depp!

ynot:
Mycket välproddat o bra lirat kanske är för "bra" för att inte ta överhanden i spelet men svårt o veta.
Virvelen i första låten stack ut lite i ljudbilden men annars funkar det nog bara fint.

Kompetent jobbat

Tony

MaxB:
På Proud... saknar jag bas bra prodd annars. 

freddy:

--- Citat från: ynot skrivet 30.12.2009, 18:34:26 ---Mycket välproddat o bra lirat kanske är för "bra" för att inte ta överhanden i spelet men svårt o veta.
Virvelen i första låten stack ut lite i ljudbilden men annars funkar det nog bara fint.

Kompetent jobbat

Tony

--- Slut citat ---

Tack mannen. Jepp, virveln ska ner lite.

--- Citat från: MaxB skrivet 30.12.2009, 19:02:17 ---På Proud... saknar jag bas bra prodd annars. 

--- Slut citat ---

Det finns en bas, men den hörs inte så bra :)

Liten gameplay-video som las upp nyss (spelet är under utveckling):

Kornstad:
Fasen vilken kul grej!

Håller med om virveln och för lite bas i Proud Mary.

Hajade till när jag körde igång Tank em och tänkte att det var snyggt att du behöll temat från menylåten, fast när jag lyssnade på den igen var det ju inte alls samma. Dock går de att köra ihop och därför gav det en igenkännande effekt för mig del. Perfekt.

Tank em är ganska komplex och tar visserligen uppmärksamhet, men den kommer väl ligga med lite lägre volym och då tror jag inte att det gör något. Kul med lite spelmusik som man kan lyssna på när man sitter bredvid också.   :) Annars har jag inget att anmärka på denna faktiskt. Riktigt bra låt och snyggt tema.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion