Forum > Demolåtar

Gurano & Marruschkka - You better look

<< < (5/6) > >>

Rattlesnake:
Låter kul, ser fram emot nästa version! Saxen låter häftigt tycker jag! Jag reagerar inte på några udda gitarrtoner, men det kanske är fixade vid det här laget. :)

Gurano:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 29.12.2009, 00:24:34 ---Låter kul, ser fram emot nästa version! Saxen låter häftigt tycker jag! Jag reagerar inte på några udda gitarrtoner, men det kanske är fixade vid det här laget. :)

--- Slut citat ---

Tack Rattle!
Roligt att du tycker om - nä.... jag hör inte heller några udda toner... å det e ju bra det :). Jag tycker oxå om saxen, men den är nog inte längre exakt som den du hörde i länken, men den är dock så snarlik att man måste koncentrera sig för att höra skillnaden. Hoppas att du fortsättningsvis kommer att gilla saxen i kommande version ;)

Nu är det bara trummor som saknas - sedan lägger jag upp en ny variant, med en förhoppningsvis bättre ljudbild (och förhoppningsvis den sista versionen).
Jag kan ju skvallra att den 1a solosnutten mellan 10-15 på spelaren är inspirerad av tv-serien Space 1999 (månbas alpha) ifall någon hört likheten :).

Ha det gott
Gurano

equality:
Snygg figur på akkeguran som jag tycker skall fronta mer. Elguran tycker jag inte bidrar med något men däremot den väl starka orgeln och saxen. Saknar inte trummor. Tänker lite på Peter Green. Fint!

Gurano:

--- Citat från: equality skrivet 30.12.2009, 02:48:18 ---Snygg figur på akkeguran som jag tycker skall fronta mer. Elguran tycker jag inte bidrar med något men däremot den väl starka orgeln och saxen. Saknar inte trummor. Tänker lite på Peter Green. Fint!

--- Slut citat ---

Jo du har rätt EQ: gurorna ska fram mer (så är det oxå tänkt) - versionen i tråden är dock bara ett slaskigare utkast, därav lite höga nivåer på vissa instrument. Men jag tycker tvärtom vad det gäller elguran - tycker att den sitter gott - gör hyfsade övergångar mellan olika instrument och numera även till sång :). Tack för Peter Green!

Ha det gott
Gurano

freddy:
Tjo!

Ursäkta om jag upprepar något som tidigare sagts, inte läst igenom kommentarerna :)

Låter jammigt och "live". Lite vilda västern ibland.

Jag tycker basen är för hög. Samt att sologitarren skär i mina öron, kanske EQ:a bort lite diskant?

En aning för mycket dist på kompgitarr med om man ska vara petig. Gillade feeeeelingen i låten, gött mos.

Sen tycker jag det skulle vara asballt med en fjärdedelsstamp med fot eller baskagge, se den här hjälten t.ex:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion