Forum > Demolåtar

Gurano & Marruschkka - You better look

(1/6) > >>

Gurano:
30 dec 2009: Ny mix och Marruschkka på sång (utkast)

Låtnamn: You better look
Artist: Gurano - musik, Marruschkka - sång och text
Sättning: akustisk kompgura, sologura, sax, orgel, 1 bas, sång
Genre: tja... typ liksom
Fillängd: för kort
Kompositör: Gurano
Producent: Gurano
Inspelningsår: 2009
Format: mp3
--------------------------
Så här dagen före julafton sitter jag å har tråkigt  :blink:
Plinkade utan ambitioner fram detta monotona stycke på guran, spelade in och la på en enkel bas.

Sedan tänkte jag att det kanske finns fler som har en massa tid över så här i juletider - så om ni vill så får ni väldigt gärna lägga på vad ni vill - sång, sologura, orgel, synth, munspel, fiol, trummor  ...... ja egentigen vad ni vill - jag har ett öppet sinne  :lol: 

Nuvarande sättning: 2 st akustiska kompguror, elguror, bas, orgel, sång och sax

Ha det
Gurano

[mp3=200,20,0,left]http://web.comhem.se/goran.werthwein/youbetterlook.mp3[/mp3]

Dividend:
Jag kan skrika lite :)

Nämen, det är väl inte så monotont egentligen, mer repetitivt. Du borde tillverka en lite avstickare, där kom nånting, men kanske nåt med långa noter, typ powerchords eller nåt till ett snabbt ostinato (upprepande fras) på en annan gura.

Äh, jag vet inte. Det hörs att du har tråkigt faktiskt :)

Men förväntar mig att det blir bra till slut... som vanligt...

Gurano:
Divid: hehe - - jo som du säger så är det repetativt, men i mina öron även monotont ;)
Kanske behövs en avstickare, men jag kommer nog inte att göra en sådan nu - tänkte istället att man kan variera sig med olika "solo"slingor och instrument/ljud inom given ram. Hoppas att få bidrag från alla möjliga håll på KR (om någon har tid medan allt julbestyr ska skötas) - det kan nog var lite roligt, tro jag - annars får jag försöka vara kreativ själv  :D.

--- Citat från: Dividend skrivet 23.12.2009, 18:46:32 ---....Men förväntar mig att det blir bra till slut... som vanligt...

--- Slut citat ---
Hmmmm ha inte för höga förväntningar ;)

Ha det gott
Gurano

MaxB:
Ja basen distar ju...  :lol: En ton på gitarrplocket känns som den är fel.
Kul att ha tråkigt! Jag menar det. Ur tristess dyker det upp saker man inte förväntat sig.
På semester då våra barn säger att de har tråkigt, vet de att vi inte anstränger oss det minsta för att det inte ska vara tråkigt, vi bara säger "va bra". De har lärt sig av det (inbillar jag mig).

Jag hoppas du arbetar vidare på iden så får vi se vad som kommer ut av den. Bara inte familj kräver umgänge å sånt där på julen...  ;)

Jag har tid att sitta och lyssna på KR-musik eftersom min fru är ute och rider, sonen sover och dottern umgås med bästa kompisen.

GOD JUL!

Gurano:

--- Citat från: MaxB skrivet 24.12.2009, 10:57:09 ---Ja basen distar ju...  :lol: En ton på gitarrplocket känns som den är fel.
Kul att ha tråkigt! Jag menar det. Ur tristess dyker det upp saker man inte förväntat sig.
På semester då våra barn säger att de har tråkigt, vet de att vi inte anstränger oss det minsta för att det inte ska vara tråkigt, vi bara säger "va bra". De har lärt sig av det (inbillar jag mig).
Jag hoppas du arbetar vidare på iden så får vi se vad som kommer ut av den. Bara inte familj kräver umgänge å sånt där på julen...  ;)
Jag har tid att sitta och lyssna på KR-musik eftersom min fru är ute och rider, sonen sover och dottern umgås med bästa kompisen.
GOD JUL!

--- Slut citat ---

Japp basen distar fett å det e julegött, präxis som en risgrynsgröt :)
Eftersom jag är helt tondöv ;) så hör jag inte denna felande guraton.
Ja vi får se vad detta stycke tar vägen - jag hoppas att någon på KR hakar på å bidrar med nåt - annars får jag ju göra allt själv  :D

För de som inte lyssnat på länge så har jag lagt på lite blås (som säkert kommer att ändras).

En synnerligen GOD JUL på dig oxå

Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion