Forum > Demolåtar

Gurano & Marruschkka - You better look

<< < (4/6) > >>

Gurano:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 26.12.2009, 15:56:09 ---Tjoho Göran å god fortsättning.
Denna då:
Här svänger det fin fint.Jag får JJ Cale vibbar och det ger mig alltid gåshud.Dessvärre hittar jag inget att bidra med utan dras bara med i svänget.
Lite tips här,om du drar detta mot Emulatorns hemtrakter så kan detta bli riktigt grymt.
Mixen är inte hundra så det behöver styras upp,sen lite fet drums/bas/ala´emu) på detta och en ylande pipa - voila`
Härligt stycke som sagt med inte så lite JJ Cale vibbar,störtskönt.
Mike

--- Slut citat ---

Tack HM och roligt att du gillar :)
Kul att du liknar vid JJ för han var en som jag lyssnade en hel del på i mina yngre år (för typ 25 år sedan).
Håller med om att mixen är 99, men jag har en version (med sång ännu så länge) med en lite annan mix, som jag tror låter bättre. Vill dock inte lägga upp den ännu då jag väntar på andra instrument.

Du får bidra i en annan låt istället om du vill, ska bara se till att vara lite kreativ framöver oxå :)

Ha det gott å god fortsättning på dig oxå
Gurano

bjurte:
Lite svårt att kommentera ljudbilden utan trummor,men ett försök då!
Härligt Bas-sound du fixat,låter fett och sprakande som knaperstekt bacon B)
Den där där solo Gitarren är lite för stickig tycker jag,och ljudbalansen för övrigt lite Bastung.(i alla fall i mina lurar)
Sedan kan det bli lite förmycket spelande här och där,men som sagt släng på trummor så kan man får det lite mer strukturerat.. ;)

Kornstad:
Helgrymt guralir på denna och jag upplever den inte som monoton. Finns ju massa småsaker att lyssna på hela tiden!  :)
Håller med om att Emu-trummor på detta skulle bli helfräckt!  Väntar med spänning på ny version.

Dividend:
Det är egentligen grymt snygga "markeringar" som sker i ljudbilden, skapar ett beat som "svänger"..

Riktigt snyggt faktiskt. Sax? Trumpet!

Gurano:

--- Citat från: uriah skrivet 27.12.2009, 23:45:44 ---Lite svårt att kommentera ljudbilden utan trummor,men ett försök då!
Härligt Bas-sound du fixat,låter fett och sprakande som knaperstekt bacon B)
Den där där solo Gitarren är lite för stickig tycker jag,och ljudbalansen för övrigt lite Bastung.(i alla fall i mina lurar)
Sedan kan det bli lite förmycket spelande här och där,men som sagt släng på trummor så kan man får det lite mer strukturerat.. ;)

--- Slut citat ---
Knaperstekt bacon - mums :) Det finns nog lite att säga om mixen - men jag har en annan mix med sång som ännu inte lagts upp - jag tror att det låter lite annorlunda i ljudbilden, både vad gäller guror och blås, orgel. Jag tycker inte själv att det blir för mycket spelande här å där, men det är ju en smaksak så klart. Lägger upp den nya versionen så fort trummor är på plats.
Tack för lyssning och kommentarer

--- Citat från: Kornstad skrivet 28.12.2009, 11:32:54 ---Helgrymt guralir på denna och jag upplever den inte som monoton. Finns ju massa småsaker att lyssna på hela tiden!  :)
Håller med om att Emu-trummor på detta skulle bli helfräckt!  Väntar med spänning på ny version.

--- Slut citat ---
Tack och roligt att du gillar. Nä du har rätt - den är inte så monoton ......längre. Men 1a versionen med bara akkeguror och bas, som jag la upp, var nog rätt enahanda ;)

--- Citat från: Dividend skrivet 28.12.2009, 12:23:41 ---Det är egentligen grymt snygga "markeringar" som sker i ljudbilden, skapar ett beat som "svänger"..
Riktigt snyggt faktiskt. Sax? Trumpet!

--- Slut citat ---
Jag kan bara tacka för kommentarerna. Himla kul att du gillar!!  :wub:
Blåset är en altsax - och den låter oxå lite annorlunda nu i den nya ej upplagda versionen. Hmmmmmm lite tråkigt av mig att hänvisa till en version som ni inte har hört  än  :wacko: :unsure:

Ha det gott allihopa. Å har jag inte sagt det så säger jag det nu - GOD FORTSÄTTNING
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion