Forum > Demolåtar
Freddy - Every Little You (uppdaterad 26 okt 2010)
freddy:
--- Citat från: kpinnen skrivet 27.10.2010, 19:39:48 ---Ja alltså, på varje fjärdedel klämmer du in en 8:del och två 16:delar, accent på varje fjärdedel. Tänkte nog mer på vanligt rideslag men det beror iofs på hur klockan låter......
--- Slut citat ---
Aha! Så klart. :) Ska prova det. Tack!
freddy:
--- Citat från: hogge skrivet 27.10.2010, 23:35:02 ---Härligt.. Den här var ju bra i första verren också om jag minns rätt...
Men nu har Du plockat in lite mer "lull-lull" på ett uppskattat sätt.. Dock tycker jag nog det var mer drag i den första versionen.. Sången är kanon, men ofta, framförallt på reffen, så känns den mer som en stillsam kör.. Jag väntar hela tiden på att en solostämma ska komma in där mellan varven...
Men totalt sätt så är låten en riktig höjdare...
Rock on mate!
--- Slut citat ---
Jag håller med dig, det är mer "rock" i den första versionen, mer spontanitet liksom. Denna är mer tillrättalagd och "producerad". Beror nog lite på vad man föredrar där.
Refrängen är lite kör-ig ja, men det var nog min tanke med, tror jag :) Får se.
Tack för kommentar och åsikter!
MaxB:
Nu ere två saker jag sänker! :wub:
Minska bredden på intropianot. Två toner som är mycket lägre än de andra hörs från rummet därute till vänster och resten av tonerna lite till höger om mitten i det här rummet. Lyssna solo på pianot i lurar så förstår du vad jag menar. Panorera pianot mellan tio och två så förlorar du inget men vinner respekt!
Sångaren i låten är bra men han låter fortfarande som en förlägen liten gosse, där i början, bakom de stora instrumenten. Plocka fram grabben vetja och ge honom självförtroende att låta som den rocksångare han faktiskt är. Lyssna, så hör du vad jag menar.
freddy:
--- Citat från: MaxB skrivet 28.10.2010, 10:07:18 ---Nu ere två saker jag sänker! :wub:
Minska bredden på intropianot. Två toner som är mycket lägre än de andra hörs från rummet därute till vänster och resten av tonerna lite till höger om mitten i det här rummet. Lyssna solo på pianot i lurar så förstår du vad jag menar. Panorera pianot mellan tio och två så förlorar du inget men vinner respekt!
Sångaren i låten är bra men han låter fortfarande som en förlägen liten gosse, där i början, bakom de stora instrumenten. Plocka fram grabben vetja och ge honom självförtroende att låta som den rocksångare han faktiskt är. Lyssna, så hör du vad jag menar.
--- Slut citat ---
:) Tack, maxb, för en till kommentar på låten!
Pianot ska jag kika på.
Sången där, beror nog delvis på sångsättet tror jag. Men jag ska se över mixen där, så får vi se hur det ter sig.
Eddi:
Alla instrument är tajta
Alla pluggar på dessa är fullt uppskruvade
Sidorasslet är framgångsrikt förödande
Så det är bara sången kvar att klaga på :D
Förslag till befintlig verssång:
Coppa till eget spår kör med autotune - eq - reverb - chorus - delay - compression i nämnd ordning och krana på lagom.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida