Forum > Demolåtar
Freddy - Every Little You (uppdaterad 26 okt 2010)
freddy:
--- Citat från: egghuvud skrivet 26.10.2010, 20:45:03 ---
--- Citat från: freddy skrivet 26.10.2010, 19:28:37 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 26.10.2010, 17:29:45 ---Hmm jag vet inte riktigt. Det känns fel på något sätt men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Jag ogillar pianoslingan på versen den är för banal och känns bara "ditlagd". Jag saknar något som bryter av från den där fm-känslan som jag får. Det räcker inte att bara göra det storvulet. Trummorna är inte så roliga men det tänker du väl fixa förståss. Njaee något saknas som gör att jag stannar kvar i lyssningen. Just nu känns det mest som en fet matta och en bra melodi. Jag tror arrangemanget skule må bra av något mer oväntat. Typ.... tja Trumpeter eller nåt. :)
--- Slut citat ---
Sammanfattar ditt inlägg med ordet tråkig, om jag nu läser dig rätt :) Tråkigt att du upplever det så. Ska se om jag utvecklar arret mer, ville hålla den ganska "enkel".
Tack iaf för kommentar!
--- Slut citat ---
Var tvungen att backtracka då och lyssna igen. Sade jag tråkig? Jo det kanske var så det blev, men det var nog inte så jag menade. Låten är egentligen kalas. Den har en omsitlig freddyistisk känsla för tonspråk och melodi. Jag försökte nog säga att jag tyckte något saknas. Dragspel då? Något som förstärker lite av melankolin/bryter av i ljudbilden likosm. Sedan känns trummorna på versen lite släpiga och oinspirerade. Hmm gick det fram tydligare nu? :) :)
--- Slut citat ---
Haha, okej. :) Dragspel avskyr jag mer än pesten, men det kanske du visste? :) Men jag förstår din poäng, något som sticker ut och bryter av helt enkelt. Får se om jag kan hitta på något.
Tack egget!
kpinnen:
Skön låt du fått till här !
Det som jag reagerade på vid första lyssningen var sångreverbet i första versen, vet inte om det kommer lite för fort kanske....
Sen i sticket så tänkte jag på ridespelet, har du provat Ta-tacka Ta-tacka, jag tycker det kanske skulle driva på lite bättre.
Bra jobbat !
freddy:
--- Citat från: kpinnen skrivet 27.10.2010, 17:26:53 ---Skön låt du fått till här !
Det som jag reagerade på vid första lyssningen var sångreverbet i första versen, vet inte om det kommer lite för fort kanske....
Sen i sticket så tänkte jag på ridespelet, har du provat Ta-tacka Ta-tacka, jag tycker det kanske skulle driva på lite bättre.
Bra jobbat !
--- Slut citat ---
Tackar, kul att du gillar. Ska kolla upp reverbet där. Det ligger en liten vocoder bakom med, kanske den du hör :D
Inte riktigt med på hur du menar med riden, vilka notvärden? Ride-klocka eller vanligt?
Tack för kommentar!
kpinnen:
Ja alltså, på varje fjärdedel klämmer du in en 8:del och två 16:delar, accent på varje fjärdedel. Tänkte nog mer på vanligt rideslag men det beror iofs på hur klockan låter......
hogge:
Härligt.. Den här var ju bra i första verren också om jag minns rätt...
Men nu har Du plockat in lite mer "lull-lull" på ett uppskattat sätt.. Dock tycker jag nog det var mer drag i den första versionen.. Sången är kanon, men ofta, framförallt på reffen, så känns den mer som en stillsam kör.. Jag väntar hela tiden på att en solostämma ska komma in där mellan varven...
Men totalt sätt så är låten en riktig höjdare...
Rock on mate!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida