Forum > Demolåtar

Freddy - Every Little You (uppdaterad 26 okt 2010)

<< < (10/14) > >>

MaxB:
Introsången innan 55 sek dränks ofrivilligt i ett piano som gott kunde ha lägre volym här, till förmån för sången. Inte bra att dränka den första sången man hör. Efter det är volymen på sången bra i balansen. Kul att intro och utro-ljuden är snäva i frekvensen. Ger skönt växling till resten.

freddy:

--- Citat från: MaxB skrivet 26.10.2010, 16:15:01 ---Introsången innan 55 sek dränks ofrivilligt i ett piano som gott kunde ha lägre volym här, till förmån för sången. Inte bra att dränka den första sången man hör. Efter det är volymen på sången bra i balansen. Kul att intro och utro-ljuden är snäva i frekvensen. Ger skönt växling till resten.

--- Slut citat ---

Tack, ja du har alldeles rätt där. Pianot låter lite väl hårt som du säger och starkt. Bytte pianoljud precis i slutet, så det blev lite fel där tror jag. Ska fixa till det!

egghuvud:
Hmm jag vet inte riktigt. Det känns fel på något sätt men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Jag ogillar pianoslingan på versen den är för banal och känns bara "ditlagd". Jag saknar något som bryter av från den där fm-känslan som jag får. Det räcker inte att bara göra det storvulet. Trummorna är inte så roliga men det tänker du väl fixa förståss. Njaee något saknas som gör att jag stannar kvar i lyssningen. Just nu känns det mest som en fet matta och en bra melodi. Jag tror arrangemanget skule må bra av något mer oväntat. Typ.... tja Trumpeter eller nåt.  :)

freddy:

--- Citat från: egghuvud skrivet 26.10.2010, 17:29:45 ---Hmm jag vet inte riktigt. Det känns fel på något sätt men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Jag ogillar pianoslingan på versen den är för banal och känns bara "ditlagd". Jag saknar något som bryter av från den där fm-känslan som jag får. Det räcker inte att bara göra det storvulet. Trummorna är inte så roliga men det tänker du väl fixa förståss. Njaee något saknas som gör att jag stannar kvar i lyssningen. Just nu känns det mest som en fet matta och en bra melodi. Jag tror arrangemanget skule må bra av något mer oväntat. Typ.... tja Trumpeter eller nåt.  :)

--- Slut citat ---

Sammanfattar ditt inlägg med ordet tråkig, om jag nu läser dig rätt :) Tråkigt att du upplever det så. Ska se om jag utvecklar arret mer, ville hålla den ganska "enkel".

Tack iaf för kommentar!

egghuvud:

--- Citat från: freddy skrivet 26.10.2010, 19:28:37 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 26.10.2010, 17:29:45 ---Hmm jag vet inte riktigt. Det känns fel på något sätt men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Jag ogillar pianoslingan på versen den är för banal och känns bara "ditlagd". Jag saknar något som bryter av från den där fm-känslan som jag får. Det räcker inte att bara göra det storvulet. Trummorna är inte så roliga men det tänker du väl fixa förståss. Njaee något saknas som gör att jag stannar kvar i lyssningen. Just nu känns det mest som en fet matta och en bra melodi. Jag tror arrangemanget skule må bra av något mer oväntat. Typ.... tja Trumpeter eller nåt.  :)

--- Slut citat ---

Sammanfattar ditt inlägg med ordet tråkig, om jag nu läser dig rätt :) Tråkigt att du upplever det så. Ska se om jag utvecklar arret mer, ville hålla den ganska "enkel".

Tack iaf för kommentar!

--- Slut citat ---

Var tvungen att backtracka då och lyssna igen. Sade jag tråkig? Jo det kanske var så det blev, men det var nog inte så jag menade. Låten är egentligen kalas. Den har en omsitlig freddyistisk känsla för tonspråk och melodi. Jag försökte nog säga att jag tyckte något saknas. Dragspel då? Något som förstärker lite av melankolin/bryter av i ljudbilden likosm. Sedan känns trummorna på versen lite släpiga och oinspirerade. Hmm gick det fram tydligare nu?  :) :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion