Forum > Demolåtar

Freddy - Every Little You (uppdaterad 26 okt 2010)

<< < (13/14) > >>

ynot:
Mycket trevligt o höra fram på kvällen vid hemkomst
mycket bra låt o sång
kanske att pianot lät lite hum,,,,,ja hum  gura i stället ?

allt gott
Tony

Emulator:

--- Citat från: Eddi skrivet 28.10.2010, 19:58:11 ---Förslag till befintlig verssång:
Coppa till eget spår kör med autotune - eq - reverb - chorus - delay - compression i nämnd ordning och krana på lagom.

--- Slut citat ---

Brukar du köra den kedjan på sång? Vad vill du uppnå med den kedjan? Nyfiken =)

Eddi:

--- Citat från: Emulator skrivet 29.10.2010, 00:30:50 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 28.10.2010, 19:58:11 ---Förslag till befintlig verssång:
Coppa till eget spår kör med autotune - eq - reverb - chorus - delay - compression i nämnd ordning och krana på lagom.

--- Slut citat ---

Brukar du köra den kedjan på sång? Vad vill du uppnå med den kedjan? Nyfiken =)

--- Slut citat ---
Nej jag har bara testat det en gång. Snappat upp från en hiphopare på nätet T-Bone eller nåt. Men hoppas Freddy testar det ger en märkbar skillnad - det blir en "konkav" vokal av det hela fast det gäller att vara lätt på handen på alla pluggen.

Edit: här är länken till den låten som det verkar som att ingen har lyssnat (senaste versionen alltså) där jag tycker refrängsången blev avsevärt bättre med den här kedjan http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=23079.0

freddy:

--- Citat från: Eddi skrivet 28.10.2010, 19:58:11 ---Alla instrument är tajta
Alla pluggar på dessa är fullt uppskruvade
Sidorasslet är framgångsrikt förödande
Så det är bara sången kvar att klaga på :D

Förslag till befintlig verssång:

--- Slut citat ---

Tack först och främst :) Verssången (första), tror jag att jag tar om faktiskt, den är inte riktigt i fas med resten av sången.

Skum effektkedja där, går emot alla "regler och konventioner" :) Tror inte riktigt på det om jag ska vara ärlig, chorus på sång tycker jag inte om, kanske bara som effekt på något ställe, men inte en hel vers tror jag. Sen att lägga kompressorn sist ger en onaturlig reverbeffekt, det tror jag inte riktigt heller på. Du menar att du kör på detta alltså?

Måste lyssna :)

Tack Eko-Eddi.

--- Citat från: ynot skrivet 28.10.2010, 23:22:18 ---Mycket trevligt o höra fram på kvällen vid hemkomst
mycket bra låt o sång
kanske att pianot lät lite hum,,,,,ja hum  gura i stället ?

allt gott
Tony

--- Slut citat ---

Tjena ynot, känns som det var ett tag sedan :) Allt bra med dig? Görs det någon musik?

Kul att du gillar sång och låt, pianot är väl lite smetigt kanske, hade varit skitigare med gitarr, men jag vill ha det där faktiskt. :)

Tack mannen.

Eddi:

--- Citat från: freddy skrivet 29.10.2010, 13:12:06 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 28.10.2010, 19:58:11 ---Alla instrument är tajta
Alla pluggar på dessa är fullt uppskruvade
Sidorasslet är framgångsrikt förödande
Så det är bara sången kvar att klaga på :D

Förslag till befintlig verssång:

--- Slut citat ---

Tack först och främst :) Verssången (första), tror jag att jag tar om faktiskt, den är inte riktigt i fas med resten av sången.

Skum effektkedja där, går emot alla "regler och konventioner" :) Tror inte riktigt på det om jag ska vara ärlig, chorus på sång tycker jag inte om, kanske bara som effekt på något ställe, men inte en hel vers tror jag. Sen att lägga kompressorn sist ger en onaturlig reverbeffekt, det tror jag inte riktigt heller på. Du menar att du kör på detta alltså?

Måste lyssna :)

Tack Eko-Eddi.

--- Slut citat ---
Tycker absolut att du ska testa hip-hoparen har ju sålt typ 200 miljoner skivor så något vettigt måste det ju finnas i resonemanget.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion