Forum > Demolåtar
Freddy - Every Little You (uppdaterad 26 okt 2010)
freddy:
--- Citat från: uriah skrivet 17.12.2009, 21:00:17 ---Kul och bra låt!!
Och som alla andra så hyllar jag både sången och framför allt Sång-Soundet!!
Vad är det får delay/rev du har???
Och tvärt emot vad någon annan skrev här uppe,så älskar jag det där breda kaxiga vibratot,låten skulle inte vara detsamma utan det.
För mig är det det som är själva hooken.... :rolleyes:
--- Slut citat ---
Tack uriah,
Sångljudet började som en preset i Logic faktiskt. Sen har jag med tiden ändrat den lite, men kärnan är Logics egna effekter. Stereobreddning, kompressor, reverb (space designer) och EQ. Sen kör jag lite högre ratio på kompression oftast, samt att jag automatiserar volym samt delay på vissa ord. Kan ge dig mer exakta parametrar sen om du vill, när jag sitter vid rätt dator!
Ja, det där med vibrato är väl en smaksak. Många av mina förebilder har nog fläskigt vibrato, så det blir väl att man tar efter det man gillar lite. Sen har jag inte riktigt så bra kontroll som jag önskar, men det kommer väl med tiden :D
Tack för input. Har en ny version på G av denna låt, men saknar lite sång än, samt att jag ska prova ett par stämmor :)
stajo:
hej
Tyckte det var ett härligt rivigt sound. Snygg sång och en tilltalande melodi.
Dock stör jag mig på basen i refrängen, känns lite stötig, den funkar bra i breaket men annars stannar den upp låten tycker jag.
Gott
freddy:
--- Citat från: stajo skrivet 17.12.2009, 21:50:22 ---hej
Tyckte det var ett härligt rivigt sound. Snygg sång och en tilltalande melodi.
Dock stör jag mig på basen i refrängen, känns lite stötig, den funkar bra i breaket men annars stannar den upp låten tycker jag.
Gott
--- Slut citat ---
Tack Stajo! Basen var lite ful ja, den är åtgärdad i min nya version av låten. Dock har jag inte hunnit med att lägga om sången. Men jag tänkte ändå bjuda på mixen och arret (och basen :D).
Rätt stor skillnad mot tidigare version!!
Ändringar hittills:
-Ändrat huvudriff
-Ändrat piano
-Ändrat första vers, nu är den soft
-Ändrat Trumkomp
-Sett över trummixen
-Fixat till basen, anslag och notlängd
-Lagt till ett Intro och ett Outro
-Lagt till sångdel i slutet (som inte hörs än :D)
-Spelat om melodigitarr
-Lagt till stråkar
-Lagt till ett par stråkar
-Mixat om låten i helhet
-Ändrat lite i texten
-Lagt till gitarrslinga på sticket
-Mer reverb på virvel
-Kört highpass för att rensa upp lite bas
-Mer trumfills
-Ride på sticket
Tror jag fick med det mesta som kommenterats faktiskt :)
Wernborg:
Lyssnade i laptop första gången. Nu har jag lurarna på mig. Gitarrerna låter ganska odefinierade på något sätt. Kanske för mycket dist? Mycket bra sångljud tycker jag. Trummornas sound är jag inte särskilt förtjust i. I brist på bättre uttryck: låter midi. Hihaten är nog boven, som låter illa rent ut sagt med en jobbig diskant.
Det nya riffet var också bra. Gillar att sjösjukan är borta. :D
Osäker på "baklängesgitarren". Kanske blir kalas när sången kommer på.
Fan, keep it coming. Gott detta.
Kul att så mångas kommenterar blev användbara.
Emulator:
ååå :wub:
Detta va snyggt! Baklängesgitarren ger en sån härlig surrealistisk inramning ihop med de "kalla" pianoackorden. Jag riktigt hör hur en lite distad lågmäld linkin-park trumloop slaskar bakom, och kanske en entonig pianoslinga senare när det är framlängesgitarr med sen.
Lite arpeggiosynthar som får filterpisk och detta är episkt.
Ser fram mot sång också.
Detta va riktigt bra mannen :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida