Forum > Demolåtar
Freddy - Every Little You (uppdaterad 26 okt 2010)
Rattlesnake:
Kul att höra olika versioner av samma låt, fast det är svårt att höra rock utan sång.
Jag tyckte ju att manchestertrummorna var roligare än de raka Metallicapumpet... <_<
Bra spelat med bett och attityd, men gitarren är väl grusig. Dubba med en renare? Det skulle också pigga upp med lite bredare panorering, det känns som att det bara är piano och trummor som står för bredden runt en monobakgrund.
Kul med baklängesgitarrer, men det blir lite för händelsefattigt imo. Korta ner eller tillför något efter ett par svängar är mitt tips.
Kenta K:
Lyssnade på denna låten igår, och kan idag konstatera att den fastnat i höööövet på mig. Det är ju bra. ;)
Produktionen tycker jag låter proffsig. Fast jag tycker det är liiiite för mycket luft i mixen.
Men bra på att spela och grym sångare. Bra text med!
Marruschkka:
Jag har nu lyssnat både på din slaskversion samt den mer putsade..hmm..jag blir nog lite kluven-jag gillar det lite mer skitiga soundet i slasken eg., och du har ett schyst vibrato..som jag gillar..men tycker du ska fräsa på lite mer i sången..låta lite mer desperat..så kommer nog den mer putsade verren till sin rätt, så det inte blir för glam-råkkigt.
Jag har sagt det förr, lite John Norum-vibbar får jag av din sång- fast med egen touch-och det är jättebra :D
Ska bli kul att höra fortsättningen på den här.
/Marre
freddy:
--- Citat från: Wernborg skrivet 17.12.2009, 23:21:45 ---Lyssnade i laptop första gången. Nu har jag lurarna på mig. Gitarrerna låter ganska odefinierade på något sätt. Kanske för mycket dist? Mycket bra sångljud tycker jag. Trummornas sound är jag inte särskilt förtjust i. I brist på bättre uttryck: låter midi. Hihaten är nog boven, som låter illa rent ut sagt med en jobbig diskant.
Det nya riffet var också bra. Gillar att sjösjukan är borta. :D
Osäker på "baklängesgitarren". Kanske blir kalas när sången kommer på.
Fan, keep it coming. Gott detta.
Kul att så mångas kommenterar blev användbara.
--- Slut citat ---
Tack för mer feeeed W! Uppskattas. Testar lite nya gitarrljud på denna, kompgitarrerna antar jag att du syftar på. Dom är både mixade rätt lågt, samt att dom nog är rätt distade ja. Blir lite som en matta. Men jag tror jag gillar det. Ska prova att blanda lite med ett par gitarrer som är mer åt crunch, så får jag se!
Trummorna är lite smak och tycke där också. Har inget emot hihaten faktiskt. Är nog ganska nöjd med trumsoundet överlag. Men det kan vara lite mer varierat känner jag, i velocity och fills.
Kul att du gillar annars!
--- Citat från: Emulator skrivet 18.12.2009, 00:50:14 ---ååå :wub:
Detta va snyggt! Baklängesgitarren ger en sån härlig surrealistisk inramning ihop med de "kalla" pianoackorden. Jag riktigt hör hur en lite distad lågmäld linkin-park trumloop slaskar bakom, och kanske en entonig pianoslinga senare när det är framlängesgitarr med sen.
Lite arpeggiosynthar som får filterpisk och detta är episkt.
Ser fram mot sång också.
Detta va riktigt bra mannen :)
--- Slut citat ---
Tack Emu! Kul att det går hem hos dig. Kul att du hör tillägg med, jag har faktiskt lite liknande tankar som dig, införa lite elektronika av något slag. Får se hur jag lyckas, inte riktigt min grej :)
Annars du kanske kan hjälpa mig? ;)
Tack tack!
freddy:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 18.12.2009, 00:52:43 ---Kul att höra olika versioner av samma låt, fast det är svårt att höra rock utan sång.
Jag tyckte ju att manchestertrummorna var roligare än de raka Metallicapumpet... <_<
Bra spelat med bett och attityd, men gitarren är väl grusig. Dubba med en renare? Det skulle också pigga upp med lite bredare panorering, det känns som att det bara är piano och trummor som står för bredden runt en monobakgrund.
Kul med baklängesgitarrer, men det blir lite för händelsefattigt imo. Korta ner eller tillför något efter ett par svängar är mitt tips.
--- Slut citat ---
Haha, då ska jag gå tillbaka till manchester.. haha nej :) men dom ligger ju kvar på reffen iaf. Jag tror jag gillar som det är nu. Känns "rätt". Ska prova att dubba med några mindre distade kompgitarrer. Tack för tipset. Bredare stereobild är också intressant. Ska kolla över den.
Baklänges-partiet är ju vers 1, så jag tror det löser sig :) Ska väl även på lite annat där. Inte riktigt nöjd med andra versen heller nu, får se vad jag ska göra åt saken.
Tack för bra feed Rattle.
--- Citat från: Kenta K skrivet 18.12.2009, 14:18:37 ---Lyssnade på denna låten igår, och kan idag konstatera att den fastnat i höööövet på mig. Det är ju bra. ;)
Produktionen tycker jag låter proffsig. Fast jag tycker det är liiiite för mycket luft i mixen.
Men bra på att spela och grym sångare. Bra text med!
--- Slut citat ---
Ballt att den fastnar. Tjejen sa igår "fan vad du spelar den där låten", hon var väl less. Men det blir ju så när man "jobbar" med den, kan lyssna på samma parti om och om :D Kul att det låter bra med, ska försöka få till det sista med!
Kul att du gillar sång och text med, det värmer!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida