Forum > Demolåtar

Freddy - Every Little You (uppdaterad 26 okt 2010)

<< < (3/14) > >>

freddy:

--- Citat från: lnetzel skrivet 15.12.2009, 21:56:04 ---så... då får väl jag ta ned dig på jorden då... Inte för att jag kan göra det bättre, det kan jag nog inte men du ligger i vanlig ordning i en högre nivå än oss andra här och därför tänker jag vara lite mer kritisk. Det är inget facit, bara min smak. Du har postat grejor med bättre tryck och du kan göra denna låt mycket bättre.
--- Slut citat ---

Tja Inetzel! Uppskattar din ärlighet. Man behöver inte "göra det bättre" för att vara kritisk. Jag har gnällt på många mixar som jag inte är säker på att jag skulle ens fixa själv :D Det är som sagt work in progress, så jag hoppas att låten i slutändan blir lite bättre. Vi får se :)

--- Citat från: lnetzel skrivet 15.12.2009, 21:56:04 ---Du sjunger grymt bra, det känns inte som att du behöver kämpa för att lägga denna sång, men när jag hör och läser texten föväntar jag mig lite mer desperat sång, lite mer känsla. Nu låter det lite för mycket polerad synthpop. Om det är det du är ute efter har du lyckats för sången låter lite för "ren", lite för "jämn", lite "förutsägbar" och lite för "opersonlig" för min smak. Du har en låt där det gick åt helvete med en relation... men det känns inte på rösten. Skall vi vända detta till positiv kritik kan jag väl säga att det för kommerciell stil på rösten. Jag tror du har potential att vara lite mer fantasifull med mer stämmor eller något sånt.
--- Slut citat ---

Känns en aning overkligt att läsa så mycket positivt om min sång, ser mig själv som en medioker sångare som knappt tar mig fram, haha. Du har nog rätt angående känslan i sången där. När man börjar sjunga så vill man låta "fint" och "rätt", man vill ju vara "bra" så att säga. Sen när man blir mer mogen så kanske man släpper lite på kontrollen? Jag vet inte om jag är där ännu, men lite mer än tidigare iaf. Får se om jag lyckas få in lite mer desperation framöver, kan inte lova något dock :) Men tar annars med mig detta i långsiktigt perspektiv, får ha det i mitt bakhuvud :)

--- Citat från: lnetzel skrivet 15.12.2009, 21:56:04 ---Variera trummorna i refrängen, mer volym på kicken, variera pianoslingan i refrängen eller reverba den, den låter för naken, rak och digital. På med fler gitarrer och reverb och gör det större, låten är mäktig och bör låta därefter tycker jag.

Nu har låten rullat i winamp 5 gånger... jag tycker fortfarande samma sak förutom att jag gillar basen mer och mer, den ligger skönt där den ligger.
--- Slut citat ---

Håller helt med i detta också. Trummorna behöver mer variation, kanske att dom alla ska upp med, samt kicken då? Pianoslingan fick lämna plats åt en annan nu. Tyckte den som ligger på denna version är banal :) som du påpekar. Ska försöka göra refrängen större!

--- Citat från: lnetzel skrivet 15.12.2009, 21:56:04 ---Påminner mig mycket om amerikanska Stabbing Westward.

--- Slut citat ---

Inte hört faktiskt. Hoppas dom är okej iaf då :) Får kolla upp!

Tack för en väldigt utförlig och bra kommentar.

Harmonica mike:
Tjoho freddy.

Skön dänga du totat ihop här.Fina mix tips har du fått så jag lägger mig inte i det.Det jag tänker lägga mig i är sången:

Skit bra  :D

Visste inte att du bar på dylika resurser,kul och oväntat.Inetzel har väl en liten point om du vill utveckla det lite till i denna sångmässigt - men det funkar kalas så här också.
Känns lite som om det är första gången jag kan skriva följande rad utan att det känns som en klyscha:

Rock on mate!

Mike

hogge:

--- Citat från: freddy skrivet 16.12.2009, 11:33:41 ---Känns en aning overkligt att läsa så mycket positivt om min sång, ser mig själv som en medioker sångare som knappt tar mig fram, haha

--- Slut citat ---

Din lilla skämtare där.. Om Du nu inte använder en massa såna tekniska grejer - autotune och allt vad de heter (om de nu ens heter det?) så sjunger Du som en guuud.. Jag gillar Din röst nåt alldeles enormt.. Men det kan ju inte vara någon nyhet direkt. Det måste fler än jag upptäckt för länge sen..
Och oavsett - om Du nu använder såna tekniska prylar så har Du ju en otroligt skön klang och ton i Din röst..

Men jag känner igen det där.. Jag är väldigt labil till min egen röst. En bra dag (läs i fyllan & villan) kan jag tycka att den funkar, men andra dagar tål jag den inte alls.. Så kommer man hit till KR och får en massa positiva omdömen om ens kraxande.. Märkligt det där..

Hur som helst.. Uttala mig om mixen säger Du.. Svårt det där.. Men jag kanske ska börja med det ändå, för trots allt så hör jag ju när jag tycker någonting låter riktigt jäkla bra etc..

Detta låter (förutom hihat) riktigt jäkla bra...

freddy:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.12.2009, 14:21:52 ---Tjoho freddy.

Skön dänga du totat ihop här.Fina mix tips har du fått så jag lägger mig inte i det.Det jag tänker lägga mig i är sången:

--- Slut citat ---

Jafan, mycket bra tips. Jag kan meddela att jag även tagit till mig av det mesta. Samt finurlat ut lite egna vägar att gå. Låten är nu ganska annorlunda faktiskt. Förhoppningsvis till det bättre. Jag lägger förhoppningsvis upp version 2 imorgon.

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.12.2009, 14:21:52 ---Skit bra  :D

Visste inte att du bar på dylika resurser,kul och oväntat.Inetzel har väl en liten point om du vill utveckla det lite till i denna sångmässigt - men det funkar kalas så här också.
Känns lite som om det är första gången jag kan skriva följande rad utan att det känns som en klyscha:

Rock on mate!

Mike

--- Slut citat ---

Japp, jag förstår hans poäng och jag önskar jag kunde förmedla mera. Kommer göra ett försök imorgon, så får vi se om det håller. TACK HM!

ROCK!  :lol:

bjurte:
Kul och bra låt!!
Och som alla andra så hyllar jag både sången och framför allt Sång-Soundet!!
Vad är det får delay/rev du har???
Och tvärt emot vad någon annan skrev här uppe,så älskar jag det där breda kaxiga vibratot,låten skulle inte vara detsamma utan det.
För mig är det det som är själva hooken.... :rolleyes:   

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion