Kontrollrummet

My dear

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
LÅTNAMN: My dear
GENRE: Ja
LÅTLÄNGD: 3,35
PRODUCENT: W
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3

Emu hjälpte mig göra färdigt texten och fyllde på med vers och stick.
Har väl hänt enormt mycket sedan version 1 så det finns nog inte så mycket kvar faktiskt.
« Senast ändrad: 04.03.2021, 21:55:45 by Wernborg »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
låter yllet om myskören i början, samma drömska sound på  nåt sätt :)

Låter bra om allt tycker jag! falsettgrejen känns lite skitnödig i avslutet på fraserna. fejda bort ett par tiondelar på dem så tror jag det blir fin fisk.

Skitkul grej tycker jag, handklapp & the works.


BRA!






https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Steffo.

Sången låter inte så pjåkigt tycker jag i nuvarande tappning,gör arret klart och yla på.
Jag kan ana lite fela ala´Irland i detta,så jag tycker du är på rätt väg mot nåt intressant.Handklapps prylen kan du väl styra upp mot/i en reff eller nåt då du arrar vidare,blir lite tjatigt nu då den rullar hela tiden.

Ser med spänning fram emot vad du drar detta i för riktning,jag tror på ide´n som sagt - Towards Ireland...

Mike


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Jag tar med mig låten till mp3spelaren för att lyssna och kommentera sen. Jag tycker du ska döpa mp3an till Wernborg-Mydear-Utkast.mp3 istället för 091208.mp3?
Det underlättar om du vill ha kommentarer från mig och det underlättar för mig att jag vet var jag ska kommentera, efter lyssning.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Jag tycker just sångdelen är helt perfa. Det jag invänder lite emot är den konstiga baktakten på väg till sångdelen - å andra sidan kanske man vänjer sig har bara lyssnat en gång. Gillar hela sångarret mycket lite surt på ett "see" tyckte jag nog men inget att haka upp sig på.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Suttit och harvat runt (på riktigt, eller hur Eko ;)) och samtidigt lyssnat.
Skönt gung bra röst bra melodi, låter universiellt riktigt. Man kan ta till sig det här i Afrika, Sydamerika, Balkan, kort sagt på många platser. Första gången jag hörde låten innan din sång kom igång började jag sjunga på en melodi som också passar in i gunget men nu kommer jag inte på hur jag sjöng. Å andra sidan finns det hur många melodier somo helst som passar till dessa två ackord.

Som idé tror jag på att du lyssnar på låten utan nuvarande sång men på låg volym, med stängd dörr mellan dig och högtalarna, och lyssnar i huvudet efter flera melodier. Jag tror att det blir skitbra att kombinera två helt olika melodier växelvis i låten. Egentligen skulle en duktig sångerska från det djupaste Afrika sjunga den andra melodin, men vi får ju oftast ta vad vi har och sjunga själva. Kanske dessa melodier / texter kan sjungas samtidigt också. Det tror jag på, testa!!!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad zorrow

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 977
  • Livet är för kort för att inte göra det man gillar
    • Visa profil
Bra! Det här funkar ju! Har inte hört tidigare versioner men det här låter som "orginalet". Fram med sången och lite mer botten i den så att den får välförtjänt plats och värme i mixen.

Edit: Sången halkar lite på " I wan't to see" Men det är bara att köra en vända till :rolleyes:
« Senast ändrad: 12.12.2009, 19:21:56 by zorrow »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Musiken innan sången gör att jag landar i Afrika - jag saknade dock en sokousgitarr. Lägger du på en sådan så blir musiken tipptopp (enligt min smak :)). Men då skulle nog en annan sång tarvas. Soukousmusik har ett härligt gung.

Ha det
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Mysigt! Spara Handklappet till reffen. Korta introt. En afrogura som gurano är inne på kan va nåt! Ska bli kul att följa denna.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Svängigt. Gillar skarpt gitarren som kör samma riff all over again.
Påminner om nån låt som jag inte kan få fram just nu.
En sångstämma, lite lägre vore coolt.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Roligt med engagerade kommentarer. MaxB, den där att lyssna med stängd dörr var annorlunda får jag säga.  :D

Handklappet var det första jag gjorde i låten. Det gav allt det andra. Tyvärr är det i stort sett det enda percussiva i rytmsektionen. Tar jag bort det i verserna är det bara bastrumma kvar, men det kanske räcker. Ska absolut testa.

Nån som har lagt märke till "shakern". Orkade inte plocka fram rassellådan så jag gnider handflatorna mot varann. Funkade förvånansvärt bra tycker jag.

Ang. afrogura så är tanken att jazzburken ska få filla lite här och där samt sola lite på slutet.

Återkommer...


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Roligt med engagerade kommentarer. MaxB, den där att lyssna med stängd dörr var annorlunda får jag säga.  :D

Har hört att det är fler på KR som praktiserar den i olika former. En annan variant är att enbart lyssna i lurar och lägga hörlurarna på bordet, samtidigt som man är på annan plats i rummet.
Testa med öppna sinnen - så kan du se - vad det kan ge...
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


asti

  • Gäst
Sångmässigt tycker jag det är bra! Kören kunde höjas en aning.
Däremot tycker jag kompet i versen är lite för "hoppigt" på något sätt!
För många instrument som spelar likadant!
Kunde inte en gitarr eller banjo ligga kvar med ett snabbt plock hela tiden
för att få lite mer "flyt"?
/Asti


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Jep, jag gillar åsså gitarren som kör samma riff om och om igen. Håller med de andra att handklappen kunde sparas till refrängen... eller nåt :unsure:.
Angående sången, kom genast att tänka på Sony Bono (Sony å Cher). Kul låt :D.

Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad Kenta K

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
Hehehe vilken överraskning. Lyssnade på denna medans jag skrev julkort hehe.

Produktionen tycker jag är bra. Jag håller med mike om den lite tjatiga klapp, klappklapp, klapp. klappklapp. Men det kanske är för att vi är för fina och för att vi lägger låten under extrem undersökning. :)

Tycker låten är skön och med lite mix o trix skulle jag kunna spara den. Men det är något som fattas. Då jag inte är expert på detta området kan jag inte säga vad.  Men absolut kompetent!   :D


freddy

  • Gäst
Jammigt och en känsla av spelglädje. Gillar även sång och körer.

Mixen låter även den perfekt för genren.

Blir den längre? :)


Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Jag har lyssnat på denna några gånger nu och även om det inte är något som jag normalt sätt fastnar för så blev den här kvar (den korta stund den nu varade) till slutet.. Det mysiga introt gjorde att jag vill höra mer..

Vill gärna höra mer!
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Låter lovande, kom att tänka på Dylan, vilket är konstigt, jag har inte lyssnat så mycket på honom *skäms i ett hörn*
:)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Helt ok. Sången och sångmelodin gör låten.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho igen.

Blev tvungen att lyssna på "handflate gnidningen"..Kul,och det funkar.
Jag har lirat fejk congas på ett tomt whiskey papprör..Ett sånt där med plåtlock i bägge ändarna,tog bort det ena för att ljudet skulle slippa ut - testa!
Rätt fräckt det också.Sen hängde jag upp locket från paltgrytan i ett snöre å klippte till med diskborstskaftet - Zilján släng dig i väggen!!  :lol:

Kul i alla fall att testa sånt som finns hemma på proddarna,kommer väl upp ett fantasi spektakel så småningom och kanske ett foto på "trumsetet" :D

Mike


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Tjoho igen.

Blev tvungen att lyssna på "handflate gnidningen"..Kul,och det funkar.
Jag har lirat fejk congas på ett tomt whiskey papprör..Ett sånt där med plåtlock i bägge ändarna,tog bort det ena för att ljudet skulle slippa ut - testa!
Rätt fräckt det också.Sen hängde jag upp locket från paltgrytan i ett snöre å klippte till med diskborstskaftet - Zilján släng dig i väggen!!  :lol:

Kul i alla fall att testa sånt som finns hemma på proddarna,kommer väl upp ett fantasi spektakel så småningom och kanske ett foto på "trumsetet" :D

Mike

 :lol:
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Sångmässigt tycker jag det är bra! Kören kunde höjas en aning.
Däremot tycker jag kompet i versen är lite för "hoppigt" på något sätt!
För många instrument som spelar likadant!
Kunde inte en gitarr eller banjo ligga kvar med ett snabbt plock hela tiden
för att få lite mer "flyt"?
/Asti
Sången är nog helt omgjord, det enda som är kvar är vers 1. Hoppas det fortfarande funkar.
Det är nog inga instrument som spelar likadant.  :wacko:
Banjo :o urk.
Tack för feedback.

Jep, jag gillar åsså gitarren som kör samma riff om och om igen. Håller med de andra att handklappen kunde sparas till refrängen... eller nåt :unsure:.
Angående sången, kom genast att tänka på Sony Bono (Sony å Cher). Kul låt :D.

Space
Har sparat in på klappen nu.

Hehehe vilken överraskning. Lyssnade på denna medans jag skrev julkort hehe.

Produktionen tycker jag är bra. Jag håller med mike om den lite tjatiga klapp, klappklapp, klapp. klappklapp. Men det kanske är för att vi är för fina och för att vi lägger låten under extrem undersökning. :)

Tycker låten är skön och med lite mix o trix skulle jag kunna spara den. Men det är något som fattas. Då jag inte är expert på detta området kan jag inte säga vad.  Men absolut kompetent!   :D
Tack.

Jammigt och en känsla av spelglädje. Gillar även sång och körer.

Mixen låter även den perfekt för genren.

Blir den längre? :)
Tackar Freddy.
Ja, den är längre nu. Kanske tom. klar.

Jag har lyssnat på denna några gånger nu och även om det inte är något som jag normalt sätt fastnar för så blev den här kvar (den korta stund den nu varade) till slutet.. Det mysiga introt gjorde att jag vill höra mer..

Vill gärna höra mer!
Tack. Du får höra mer nu.

Låter lovande, kom att tänka på Dylan, vilket är konstigt, jag har inte lyssnat så mycket på honom *skäms i ett hörn*
:)

Ja, jag tycker också det är konstigt att du tänker på Dylan för jag har inte heller lyssnat på honom. Skäms inte alls för det.  :lol:

Helt ok. Sången och sångmelodin gör låten.
Tack.

Tjoho igen.

Blev tvungen att lyssna på "handflate gnidningen"..Kul,och det funkar.
Jag har lirat fejk congas på ett tomt whiskey papprör..Ett sånt där med plåtlock i bägge ändarna,tog bort det ena för att ljudet skulle slippa ut - testa!
Rätt fräckt det också.Sen hängde jag upp locket från paltgrytan i ett snöre å klippte till med diskborstskaftet - Zilján släng dig i väggen!!  :lol:

Kul i alla fall att testa sånt som finns hemma på proddarna,kommer väl upp ett fantasi spektakel så småningom och kanske ett foto på "trumsetet" :D

Mike
:lol:


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Helt ny version längst upp. Massor av ny sång, jazzgurka och tamburin. Nytillskott i textväg av Emu.

[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/forumsongs/Wernborg-My_dear.mp3[/mp3]
http://www.bwmusic.se/forumsongs/Wernborg-My_dear.mp3


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är kul att höra att det finns flera möjligheter för en låt. Det här är ett annat sound än den låt jag hört förut och jag gillar den här versionen också.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Kornstad

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 965
  • Fortes fortuna adiuvat
    • Visa profil
  • Soundcloud: user-954108238
Riktigt härlig "bli glad" musik här.
Snygga körer som gillas skarpt.

Enda lilla som jag kan hitta att "klaga" på är något som jag tolkar som en felspelning på guran vid 190 på spelaren.
Fast det kan vara jag som är så invand i mina egna harmonier så man blir hemmablind. Ingen annan verkar ju tycka det så så är väl kanske fallet?

Bra låt iaf.  Nu kör vi den igen!!
Me, Myself & I


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
SKitbra,spelglädjen verkligen lyser!!
Bra Gitarrspel oxo ett extra plus där ! ;)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Tjoho Steffo.

Faen vad nice detta blev! Låter ju kalas,lir å mix oklanderligt.Låten går också hem å sången din -skitbra.Städat lite i handklappet också,det blev bättre.

Sketa bra detta,sågar inte på nåt.

Mike


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Oklanderligt! Jag tänker på Neil Young. Men mixen är lite för bra för att det skall låta riktigt likt, skulle ha haft lägre, dovare sång, gärna snedpanorerat. :lol:
Gillar låten ända in i mål, men gillar inte körerna på slutet, känns onödiga på något sätt. Den skulle ha snyggt tonat ned innan.
DON'T PANIC


freddy

  • Gäst
Kool låt som jag gillade redan i första versionen. Men det är några saker jag inte blir riktigt klok på.

Först är det riffet på gitarr, det låter inte riktigt tajt, svänger lite i tempo enligt mig. Uppfattar den även som lite ostämd här. Störande faktiskt. Kanske är det en live-feeeling du är ute efter, vad vet jag. :)

Sen på andra refrängen så känns gåbasen fel tycker jag, inslängd mer än att det passar. Samt att basen direkt efter refrängen (sticket?) känns ostämd mot gitarren. Första ackordet specifikt.

Skulle även vilja ha lite mer diskant på sologitarren, även om det är en jazzplanka så tycker jag den försvinner lite i mixen.

Det var det negativa.

Annars gillar jag detta. Skulle vara ballt med lite extra southern i uttalet med. Bra ös och ett extra stort plus för körerna!
« Senast ändrad: 31.12.2009, 11:35:46 by freddy »


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 826
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
Hello man
skulle kunna varigt lite jamajka engelska på versen kanske sondet i sig luktar exotiskt men blir lite redneck.

Allt bra framför bara lite svårt för jazzguran i slutet, sitter kanske inte super i låten

Hoppas du kan dechiffrera mina ord.
Allt gott Tony
att leva är att dö


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Trevlig sak det här!
Bra sång och kör i refrängen
Låter lite instängt? Skulle önska lite öppnare och större som motsvarar glädjen och rytmen i låten
och kanske typ dragspel och country-fiddle och lite mer stomp
istället för den avslutande guran (det partiet lite för långt)
Upp med kören på avslutande delen
Kul att höra detta från dej!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det låter som att du inte vågar låta låten svämma över. Instängt, som cykeln påpekade.
Tror dock att det är en reverb-fråga och kanske inte fler instrument - samt ett fråga om orkestrering (fint ord = arr)
Men fortfarande svängigt som tusan
Å gått nytt år Wernis!


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Det är kul att höra att det finns flera möjligheter för en låt. Det här är ett annat sound än den låt jag hört förut och jag gillar den här versionen också.
Tack.

Riktigt härlig "bli glad" musik här.
Snygga körer som gillas skarpt.

Enda lilla som jag kan hitta att "klaga" på är något som jag tolkar som en felspelning på guran vid 190 på spelaren.
Fast det kan vara jag som är så invand i mina egna harmonier så man blir hemmablind. Ingen annan verkar ju tycka det så så är väl kanske fallet?

Bra låt iaf.  Nu kör vi den igen!!
Tackar. Helt rätt, det blev en liten miss där. Är ju av karaktärern slasksolo egentligen. Har faktiskt inte ens bestämt mig för om det ska vara med eller inte. Vi får se.

SKitbra,spelglädjen verkligen lyser!!
Bra Gitarrspel oxo ett extra plus där ! ;)
Kul.  ;)

Tjoho Steffo.

Faen vad nice detta blev! Låter ju kalas,lir å mix oklanderligt.Låten går också hem å sången din -skitbra.Städat lite i handklappet också,det blev bättre.

Sketa bra detta,sågar inte på nåt.

Mike
Härligt. Ja, det blev lite mer sansat när händerna fick vila lite i verserna.

Jösses... det här var bra. Kanon. Håller med HM. Grymt!
Åhh. Tackar.

Oklanderligt! Jag tänker på Neil Young. Men mixen är lite för bra för att det skall låta riktigt likt, skulle ha haft lägre, dovare sång, gärna snedpanorerat. :lol:
Gillar låten ända in i mål, men gillar inte körerna på slutet, känns onödiga på något sätt. Den skulle ha snyggt tonat ned innan.

Kul att bli jämförd med den ena legenden efter den andra som jag inte håller särskilt högt. Först Dylan och sedan Young. Har försökt göra modern och rå hårdrock, men det blir bara sånt här på sistone.  :lol: Du har nog rätt angående slutet. Körerna får nog packa ihop lite tidigare.

Kool låt som jag gillade redan i första versionen. Men det är några saker jag inte blir riktigt klok på.

Först är det riffet på gitarr, det låter inte riktigt tajt, svänger lite i tempo enligt mig. Uppfattar den även som lite ostämd här. Störande faktiskt. Kanske är det en live-feeeling du är ute efter, vad vet jag. :)

Sen på andra refrängen så känns gåbasen fel tycker jag, inslängd mer än att det passar. Samt att basen direkt efter refrängen (sticket?) känns ostämd mot gitarren. Första ackordet specifikt.

Skulle även vilja ha lite mer diskant på sologitarren, även om det är en jazzplanka så tycker jag den försvinner lite i mixen.

Det var det negativa.

Annars gillar jag detta. Skulle vara ballt med lite extra southern i uttalet med. Bra ös och ett extra stort plus för körerna!
Du har rätt. Det är otajt i riffet. Sådär jobbigt som man inte kan sätta fingret på riktigt, men fel är det. Ska göras om. "Gåbasen" gillar jag däremot. Behålls. Solot ja, hmm vi får se om det får stanna.

Hello man
skulle kunna varigt lite jamajka engelska på versen kanske sondet i sig luktar exotiskt men blir lite redneck.

Allt bra framför bara lite svårt för jazzguran i slutet, sitter kanske inte super i låten

Hoppas du kan dechiffrera mina ord.
Allt gott Tony
Tack. Jag tror jag klarade det.  :lol:

Trevlig sak det här!
Bra sång och kör i refrängen
Låter lite instängt? Skulle önska lite öppnare och större som motsvarar glädjen och rytmen i låten
och kanske typ dragspel och country-fiddle och lite mer stomp
istället för den avslutande guran (det partiet lite för långt)
Upp med kören på avslutande delen
Kul att höra detta från dej!
Slutet igen ja. Kanske ett par extra refränger istället med lite solo samtidigt kan funka?

Det låter som att du inte vågar låta låten svämma över. Instängt, som cykeln påpekade.
Tror dock att det är en reverb-fråga och kanske inte fler instrument - samt ett fråga om orkestrering (fint ord = arr)
Men fortfarande svängigt som tusan
Å gått nytt år Wernis!
Låta svämma över som i att öka rummet på sången?
Tackar för svängigt.



Otroligt härligt med så mycket kommenterer. Tack för att ni tar er tid.
 :wub:


Utloggad Yllet

  • Mjukis
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 922
  • Det är inte ofta man ser en levande kofta
    • Visa profil
    • http://jon.rinneby.se
Detta var jättebra, varken mer eller mindre! Riktigt skönt

/Jon
Jag mixar och mastrar gärna din skiva, ep eller demo
http://jon.rinneby.se - Sound of wool
http://turnoffyourtelevision.se
http://pluggar.wordpress.com/
http://www.facebook.com/jonrinneby


Utloggad bow35

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 402
  • Allt är tillåtet men allt är inte nyttigt.
    • Visa profil
Jag hamnar också i Afrika (precis som Gurano) när jag sitter och lyssnar på denna. Den här låten gör mig god och glad. Tycker kanske att handklappet blir lite klämkekt på en annars finstämd låt.