Kontrollrummet

lnetzel - Ett hål i magen

gäst · 9 · 2017

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

lnetzel

  • Gäst
LÅTNAMN: Ett hål i magen
ARTIST/GRUPP: lnetzel
GENRE: Elektroniskt/Minimalism
LÅTLÄNGD: 02:50
KOMPOSITÖR: L. Netzel
PRODUCENT: L. Netzel
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Fick total överdos av mitt metal projekt förra året så nu är jag tvungen att utmana mig själv på andra sätt! Fortfarande jag som skriver, utför och proddar.

Vers 1
Jag ringer upp dig i dammig telefonkiosk
Jag undrar vad du gör men det låter fan patetiskt

Jag glömmer allt du sagt, det måste gå att laga
Jag gör dig bara arg med mina tafatta försök

Ref
Jag vill inte höra om ditt nya jävla sexliv
Jag ville bara veta om fanns nåt kvar av oss.

Du behöver inte vara övertydlig,  sluta!
Jag går ju sönder av det här, varför dög inte jag.

Vers 2
Du ger mig detaljer om allt nytt han visat dig
Jag hatar hur du får mig att känna, ett hål magen.

Det brister för mig, mina ögon börjar fyllas
Jag sneglar bakåt mina vänner börjar prata01

ref...


[mp3=200,20,0,center]http://www.mymessedupmind.com/upload/2010/L.%20Netzel%20-%20Ett%20hål%20i%20magen.mp3[/mp3]

Nej, så glatt är det kanske inte... men jag blev faktiskt lite inspirerad av våra egna Biscuit Barney att göra något på svenska, tack för det!
« Senast ändrad: 16.07.2010, 17:38:18 by lnetzel »


freddy

  • Gäst
Minimalistiskt är det allt :) Jag gillar avslutningarna på varje versrad, tystnaden, blir en frän effekt.

Det känns eget och nytt för mig detta. Tycker du lyckats bra. Det behövs inte något mer instrument än såhär.

Skulle iofs tyckt det vore nice med lite glitch på sången och lite annat samplat oljud här och där :)

Bra jobbat ändå. Verkar vara en väldigt personlig text.


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
helt rätt komp till texten ! - synthen känns precis som det hål i magen man upplever när HON flamsar iväg på nya äventyr medan man själv står kvar å undrar varför .... :(
« Senast ändrad: 26.01.2010, 11:42:17 by Kon-Trollet »


lnetzel

  • Gäst
freddy: ja du har kanske rätt, lade den i färdiga demos men det kanske borde skruvas lite till på den. Glitch vete fan i denna låten men mer samplingar och sånt hade nog bidragit positivt. Personligt text ja, jo! Visserligen gammal gammal incident men jo...

Kon-trollet: Då blev ju ljudvalen lyckade alltså:)

Funderar på om jag "gnäller" lite mycket på sången men det är ju å andra sidan så jag låter... jag tycker det blir gnälligt så fort det är på svenska också. Jaja, tack för att ni lyssnade!



Utloggad hogge

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 353
  • Family Guy!
    • Visa profil
Amen va faan.. Det här är skitläckert.. Jag bara hatar ju sånt här egentligen, men det här är skitkul och spännande.. Men tyvärr tar effekten (med ett klipp i slutet av varje textrad), som är så läcker, ut sin rätt efterhand... Här behöver vi nå't som "speedar" upp det hela!
Jag tror att en sånhär tung grej (som detta ändå är) hade behövt en riktig röjar-refräng där allt släpps loss och direkt därpå en vers som också "hottar" upp det inledande tempot.. Därefter kan man avsluta det hela med samma effekter som i inledningen..

Nu bli helheten endast tråkig efter en stund.. Detta trots att grundidéen är såååå bra..
HOGGEZ ORKESTEr http://www.facebook.com/hoggez


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
freddy: ja du har kanske rätt, lade den i färdiga demos men det kanske borde skruvas lite till på den. Glitch vete fan i denna låten men mer samplingar och sånt hade nog bidragit positivt. Personligt text ja, jo! Visserligen gammal gammal incident men jo...

Kon-trollet: Då blev ju ljudvalen lyckade alltså:)

Funderar på om jag "gnäller" lite mycket på sången men det är ju å andra sidan så jag låter... jag tycker det blir gnälligt så fort det är på svenska också. Jaja, tack för att ni lyssnade!


Niotumsspikar!

Påminner i mångt och mycket om hela grundkonceptet av nine inch nails.  Naket, ärligt, på gränsen till "för fult" i arr. Klockrent!

Lite gnällig sång kan jag tycke, precis som du är inne på.

Skulle kunna sitta skitfint att gallskrika refrängen kanske?


De är inte utan att man blir lite sugen att smaska igång en riktig slamrig tung industrihaverirefräng till detta :)

bra!
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Ahh .. mycket väl fångade känslor
En ekande kylig musikalsik dräkt till orden
En modern visa
Jättebra!
Skulle önska att refrängen hade en annan sångmelodi än verserna
.. men Topp!
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 250
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja det här är naket och bra och nästan övertydligt - det kan bara vara självupplevt: Men då saknar jag också en Reffe som fullständigt nollar damen i fråga med fullt ös och du kan vara hur jäkla fördömande som helst - kom igen.
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se