Forum > Färdiga produktioner
My dear
flabb:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.12.2009, 15:17:04 ---Tjoho igen.
Blev tvungen att lyssna på "handflate gnidningen"..Kul,och det funkar.
Jag har lirat fejk congas på ett tomt whiskey papprör..Ett sånt där med plåtlock i bägge ändarna,tog bort det ena för att ljudet skulle slippa ut - testa!
Rätt fräckt det också.Sen hängde jag upp locket från paltgrytan i ett snöre å klippte till med diskborstskaftet - Zilján släng dig i väggen!! :lol:
Kul i alla fall att testa sånt som finns hemma på proddarna,kommer väl upp ett fantasi spektakel så småningom och kanske ett foto på "trumsetet" :D
Mike
--- Slut citat ---
:lol:
Wernborg:
--- Citat från: asti skrivet 13.12.2009, 13:14:47 ---Sångmässigt tycker jag det är bra! Kören kunde höjas en aning.
Däremot tycker jag kompet i versen är lite för "hoppigt" på något sätt!
För många instrument som spelar likadant!
Kunde inte en gitarr eller banjo ligga kvar med ett snabbt plock hela tiden
för att få lite mer "flyt"?
/Asti
--- Slut citat ---
Sången är nog helt omgjord, det enda som är kvar är vers 1. Hoppas det fortfarande funkar.
Det är nog inga instrument som spelar likadant. :wacko:
Banjo :o urk.
Tack för feedback.
--- Citat från: spacetrucker skrivet 14.12.2009, 19:50:17 ---Jep, jag gillar åsså gitarren som kör samma riff om och om igen. Håller med de andra att handklappen kunde sparas till refrängen... eller nåt :unsure:.
Angående sången, kom genast att tänka på Sony Bono (Sony å Cher). Kul låt :D.
Space
--- Slut citat ---
Har sparat in på klappen nu.
--- Citat från: Kenta K skrivet 14.12.2009, 20:30:03 ---Hehehe vilken överraskning. Lyssnade på denna medans jag skrev julkort hehe.
Produktionen tycker jag är bra. Jag håller med mike om den lite tjatiga klapp, klappklapp, klapp. klappklapp. Men det kanske är för att vi är för fina och för att vi lägger låten under extrem undersökning. :)
Tycker låten är skön och med lite mix o trix skulle jag kunna spara den. Men det är något som fattas. Då jag inte är expert på detta området kan jag inte säga vad. Men absolut kompetent! :D
--- Slut citat ---
Tack.
--- Citat från: freddy skrivet 15.12.2009, 01:57:31 ---Jammigt och en känsla av spelglädje. Gillar även sång och körer.
Mixen låter även den perfekt för genren.
Blir den längre? :)
--- Slut citat ---
Tackar Freddy.
Ja, den är längre nu. Kanske tom. klar.
--- Citat från: hogge skrivet 15.12.2009, 20:52:32 ---Jag har lyssnat på denna några gånger nu och även om det inte är något som jag normalt sätt fastnar för så blev den här kvar (den korta stund den nu varade) till slutet.. Det mysiga introt gjorde att jag vill höra mer..
Vill gärna höra mer!
--- Slut citat ---
Tack. Du får höra mer nu.
--- Citat från: flabb skrivet 15.12.2009, 21:59:38 ---Låter lovande, kom att tänka på Dylan, vilket är konstigt, jag har inte lyssnat så mycket på honom *skäms i ett hörn*
:)
--- Slut citat ---
Ja, jag tycker också det är konstigt att du tänker på Dylan för jag har inte heller lyssnat på honom. Skäms inte alls för det. :lol:
--- Citat från: Dividend skrivet 16.12.2009, 15:05:52 ---Helt ok. Sången och sångmelodin gör låten.
--- Slut citat ---
Tack.
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 16.12.2009, 15:17:04 ---Tjoho igen.
Blev tvungen att lyssna på "handflate gnidningen"..Kul,och det funkar.
Jag har lirat fejk congas på ett tomt whiskey papprör..Ett sånt där med plåtlock i bägge ändarna,tog bort det ena för att ljudet skulle slippa ut - testa!
Rätt fräckt det också.Sen hängde jag upp locket från paltgrytan i ett snöre å klippte till med diskborstskaftet - Zilján släng dig i väggen!! :lol:
Kul i alla fall att testa sånt som finns hemma på proddarna,kommer väl upp ett fantasi spektakel så småningom och kanske ett foto på "trumsetet" :D
Mike
--- Slut citat ---
:lol:
Wernborg:
Helt ny version längst upp. Massor av ny sång, jazzgurka och tamburin. Nytillskott i textväg av Emu.
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/forumsongs/Wernborg-My_dear.mp3[/mp3]
http://www.bwmusic.se/forumsongs/Wernborg-My_dear.mp3
MaxB:
Det är kul att höra att det finns flera möjligheter för en låt. Det här är ett annat sound än den låt jag hört förut och jag gillar den här versionen också.
Kornstad:
Riktigt härlig "bli glad" musik här.
Snygga körer som gillas skarpt.
Enda lilla som jag kan hitta att "klaga" på är något som jag tolkar som en felspelning på guran vid 190 på spelaren.
Fast det kan vara jag som är så invand i mina egna harmonier så man blir hemmablind. Ingen annan verkar ju tycka det så så är väl kanske fallet?
Bra låt iaf. Nu kör vi den igen!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida