Forum > Färdiga produktioner
Eko - Resan
Eddi:
Jepp men nästa blir engelsk likt förbaskat :D
freddy:
Hej Eko,
Gnäller lite som vanligt jag...
Tycker princip inte om något av syntljuden du använder. Dom låter väldigt plastigt. Tänker på stråket och pianot framförallt. Kanske vill du att det ska låta dåligt 80-tal om ljuden med, men jag tycker inte det håller 2009/2010. Känns dock en aning tidstypiskt.
klock-plinget på verserna känns helt fel, borde inte vara där enligt mig. :)
Även denna mix känns dov. Ingen tydlighet i diskant, inget skimmer. Tyvärr.
Det var det negativa enligt mig.
Positivt:
-Bra låt!
-Bra sång.
-Passande arr till låten.
bjurte:
Härlig låt!!
Låter som en blandning av Eldkvarn och Peter LeMarc!
Sången passar din röst som hadsken,Men...Alldeles för "Mufflig" :huh: Öppna upp diskanten vet jag!!
Detsamma gäller Trummorna! Bara massa fluff.. :o
Trummorna kan jag fixa åt dig om du vill ???,Behöver bara en Midifil på trummsen och en MP3 på resten utan trummor. ;)
Eddi:
--- Citat från: freddy skrivet 06.01.2010, 11:06:29 ---Hej Eko,
Gnäller lite som vanligt jag...
Tycker princip inte om något av syntljuden du använder. Dom låter väldigt plastigt. Tänker på stråket och pianot framförallt. Kanske vill du att det ska låta dåligt 80-tal om ljuden med, men jag tycker inte det håller 2009/2010. Känns dock en aning tidstypiskt.
klock-plinget på verserna känns helt fel, borde inte vara där enligt mig. :)
Även denna mix känns dov. Ingen tydlighet i diskant, inget skimmer. Tyvärr.
Det var det negativa enligt mig.
Positivt:
-Bra låt!
-Bra sång.
-Passande arr till låten.
--- Slut citat ---
Tjaba din gnällspik :D
Du gnäller på ett bra konstruktivt sätt .
Då ska vi se plinget ligger bara på sista versen så det kan man ju ta bort - medhåll där. Jag antar att det är det höga pianot du menar? Stråkarna kan jag alltid se över men vad är modernt när det gäller stråkar? Dovheten hör inte jag men det kanske är så - hjälper det med att dra upp hängmattan i fotänden tro? Skimmer Plug-in vore ju bra att ha :D
Eddi:
--- Citat från: uriah skrivet 06.01.2010, 11:27:44 ---Härlig låt!!
Låter som en blandning av Eldkvarn och Peter LeMarc!
Sången passar din röst som hadsken,Men...Alldeles för "Mufflig" :huh: Öppna upp diskanten vet jag!!
Detsamma gäller Trummorna! Bara massa fluff.. :o
Trummorna kan jag fixa åt dig om du vill ???,Behöver bara en Midifil på trummsen och en MP3 på resten utan trummor. ;)
--- Slut citat ---
Inte för att jag förstår hur du kan göra det hela - men det är taget Mr Heep. Jag PM:ar dig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida