Forum > Färdiga produktioner
Eko - Resan
bjurte:
--- Citat från: Eko skrivet 06.01.2010, 11:47:40 ---
--- Citat från: uriah skrivet 06.01.2010, 11:27:44 ---Härlig låt!!
Låter som en blandning av Eldkvarn och Peter LeMarc!
Sången passar din röst som hadsken,Men...Alldeles för "Mufflig" :huh: Öppna upp diskanten vet jag!!
Detsamma gäller Trummorna! Bara massa fluff.. :o
Trummorna kan jag fixa åt dig om du vill ???,Behöver bara en Midifil på trummsen och en MP3 på resten utan trummor. ;)
--- Slut citat ---
Inte för att jag förstår hur du kan göra det hela - men det är taget Mr Heep. Jag PM:ar dig.
--- Slut citat ---
Jag menar helt enkelt att om jag får en Midifil av dig så får du en Ljudfil tebax!! ;)
freddy:
--- Citat från: Eko skrivet 06.01.2010, 11:45:27 ---
--- Citat från: freddy skrivet 06.01.2010, 11:06:29 ---Hej Eko,
Gnäller lite som vanligt jag...
Tycker princip inte om något av syntljuden du använder. Dom låter väldigt plastigt. Tänker på stråket och pianot framförallt. Kanske vill du att det ska låta dåligt 80-tal om ljuden med, men jag tycker inte det håller 2009/2010. Känns dock en aning tidstypiskt.
klock-plinget på verserna känns helt fel, borde inte vara där enligt mig. :)
Även denna mix känns dov. Ingen tydlighet i diskant, inget skimmer. Tyvärr.
Det var det negativa enligt mig.
Positivt:
-Bra låt!
-Bra sång.
-Passande arr till låten.
--- Slut citat ---
Tjaba din gnällspik :D
Du gnäller på ett bra konstruktivt sätt .
Då ska vi se plinget ligger bara på sista versen så det kan man ju ta bort - medhåll där. Jag antar att det är det höga pianot du menar? Stråkarna kan jag alltid se över men vad är modernt när det gäller stråkar? Dovheten hör inte jag men det kanske är så - hjälper det med att dra upp hängmattan i fotänden tro? Skimmer Plug-in vore ju bra att ha :D
--- Slut citat ---
:) Prova en lätt hängmatta.
"Plinget" ligger på båda verserna i version 7. Du kanske syftar på något annat ljud?
Eddi:
Jaha du menade chimes-plinget då blir jag mer ambivalent kanske kan sänka dom något då men de fyller sin uppgift tycker jag. Trodde du var inne på 8-delarna på slutet - bjällrorna
Lätt hängmatta har jag redan men jag får testa lite.
MaxB:
Nu börjar det bli dags för nästa kommentar. Pianot i vänster hörlur vill jag ska vara liiite närmare mitten, känns ensamt därute till vänster.
Lite dovt ljud i hela inspelningen men jag vet inte vad det beror på, om det är hängmattan som gjort det eller om du enbart skulle applicera hängmattan på basen kanske. Prova att lyssna på din master med basen respektive med basen totalt tyst. Jag tyckte att efter sista tonen på basen i låten försvann det dova jag upplevde i hela inspelningen. Har du eq:at basen något? I så fall hur? Nån tipsade mig om ungerfär följande (även om jag inte är säker på att jag gjorde så ;)) att i basens eq ha kvar 0 dB runt 80-120 Hz men dra ner nån dB ovanför och dra upp igen till 0 dB nånstans vid 800, 1000 eller 2000 Hz - där du (om du testar att bara lyssna på basen) sveper med en smal eq (Q=1 - heter det så?) och hör att basen har mer karaktär. Vill du testa det kanske det kan ge något.
Bra låt också!
Eddi:
--- Citat från: MaxB skrivet 06.01.2010, 17:16:42 ---Nu börjar det bli dags för nästa kommentar. Pianot i vänster hörlur vill jag ska vara liiite närmare mitten, känns ensamt därute till vänster.
Lite dovt ljud i hela inspelningen men jag vet inte vad det beror på, om det är hängmattan som gjort det eller om du enbart skulle applicera hängmattan på basen kanske. Prova att lyssna på din master med basen respektive med basen totalt tyst. Jag tyckte att efter sista tonen på basen i låten försvann det dova jag upplevde i hela inspelningen. Har du eq:at basen något? I så fall hur? Nån tipsade mig om ungerfär följande (även om jag inte är säker på att jag gjorde så ;)) att i basens eq ha kvar 0 dB runt 80-120 Hz men dra ner nån dB ovanför och dra upp igen till 0 dB nånstans vid 800, 1000 eller 2000 Hz - där du (om du testar att bara lyssna på basen) sveper med en smal eq (Q=1 - heter det så?) och hör att basen har mer karaktär. Vill du testa det kanske det kan ge något.
Bra låt också!
--- Slut citat ---
Nu tror jag att jag har fått till det. Har dragit ner basen på basen och bryr mig inte om att komprimera den alls. Men EQ:ade upp den lite som sagt mellan 2-4.000Hz. Sedan har jag bytt piano från Yamaha till Hard Grand Piano samt skiftat Stråkmatta till Hollywood. Och så har Mr Heep lagt nya trumljud på mina midis - det gjorde stor skillnad tycker jag.
Jag tror o hoppas att den är lite mer krispig nu?
Så nu flyttade jag allt till färdiga med version 8 i toppen på KR-spelaren men även här: EDIT: OBS NY VERRE NR 9 I TOPPEN NU ISTÄLLET 8:AN VAR INGE BRA
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Resan8.mp3[/mp3]
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida