Forum > Färdiga produktioner

Eko - Resan

<< < (7/15) > >>

Eddi:

--- Citat från: Tantalos skrivet 04.01.2010, 04:28:39 ---Jag lyssnade på sjätteversionen. Min enda respons är "wow". Riktigt tuff låt som verkligen föll mig i smaken. Jag gillar arr-idén. Pianot är riktigt snyggt. Rösten är också riktigt bra.

Däremot känns mixen lite som en oslipad diamant. Cymbalerna känns lite väl avlägsna och bakgrundsstråk-pads-grjen låter bitvis lite torr. Körerna klingar heller inte helt hundra.

Det är för sent på kvällen för vidare diagnoser, men jag tyckte att det här var bra. För övrigt är jag mållös.

--- Slut citat ---
Tack för de fina orden Tantalos. Noterar cymbaler och torrt på padsen och det där med körerna - får titta på det.

Eddi:

--- Citat från: bow35 skrivet 04.01.2010, 11:52:54 ---Verre 6 är riktigt skön. Din låt kommer dock fram dovt i mina lurar. Som om nå'n lagt på dolby C eller nå't. Kritik på framförande är att sången är kanske lite väl återhållsam i sitt framförande, som om du är rädd att nå't ska sura. Det är bara det som skiljer den från stjärnstatus tycker jag.

--- Slut citat ---
Hm... låter det fortfarande dovt i 6:an, klarare än så här brukar jag inte vara men det är väl basen som spökar antar jag. Tack för pep om rösten - en bra bit från stjärnstatus tror jag nog ändå.
Tack för tyck Henkan

Eddi:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.01.2010, 13:58:52 ---Har lyssnat på båda versionerna i trådhuvudet. Det dova är framför allt elbasen som är för stark och muddig. Den är dessvärre otajt och är ute och cyklar på några toner ibland. I båda versionerna, så jag anar pitch shift här...  ;) Lägg om basen, skär allt under 60 hz, är mitt tips. Även orgeln har en del bas som krockar med elbasen, så skär bas där med.

Tycker låten är bra, gillar blåset och gitarrsolot. Trummorna är också bra, men de låter lite dova.

Slutet tycker jag blir lite snöpligt när basen försvinner. :mellow:

Upplever det som att 120 bpm-versionen låter tajtare, och mera rätt i tempot.

--- Slut citat ---
Jag plockade bort all komprimering på basen till 6:an och EQ:ade upp 2-4.000hz men fortfarande muddig ok. Hm... Sedan säger du att bägge versionerna har astoner som är ute på vift. Dt borde inte vara det i 120:an för där är det rakt på utan någon pitch. I 112 däremot använde jag "Anpassa till aktuell takt" eller vad det heter och där seglade några bastoner iväg lite hur som helst. Får titta mer på det.
Stort tack för bra tyck Rattle

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.01.2010, 00:26:50 ---Nu är det bättre klarhet i mixen (112bpm). Jag gillar också att jag hör sångaren - Ulf Lundell  :P.
Skönt att det inte är så många instrument som överöstar sången, så här är det lagom.

Körerna skulle du kunna jobba med mer om du vill. Nu badar kören i ett reverb som jag skulle vilja att du minskar. En större närhet till kören förväntar mer tajthet av kören. Jag har på senare tid övat mer på att sjunga mer tajt med huvudstämman men har även sett mig tvungen att lägga upp alla tre wave-spåren (huvudstämman, vänster och höger kör) över och under varandra på datorskärmen (i Cubase) och sen ta fram saxen, klippa och flytta fram och tillbaka den ena eller andra för att alla ska sjunga samma ord (och till och med stavelse) samtidigt. Jag klarar det inte alltid men håller på att lära mig det. Har du orkat jobba så tidigare nån gång? Det skulle ge mer tajthet.

--- Slut citat ---
:lol: Gamle Uffe haha, har aldrig hört det om min röst förut. Jo körerna får jag nog lägga om alltså jag har bara gjort ett stereospår som jag skickar ut på kanterna och tokreverberar. Jag har klippt och flyttat i 112:an edftersom grejerna hamnade lite överallt märkligt nog.
Tack för bra tyck MaxB

equality:
Lyssnar på båda versionerna. Ljudet är bättre i 6.an men framför allt trummorna låter beslöjade. För mycket skärande eq? Låten som sådan tycker jag är jättefin. Stark melodi. Fin text men något svårhörd. Voxen upp något?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion