Forum > Färdiga produktioner

Eko - Resan

<< < (6/15) > >>

Eddi:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 04.01.2010, 01:46:10 ---Tjena Eddi.

Hel rätt med temposänkningen,det gjorde susen för låten.Diggar den här skarpt,lite för trött och bakis för att komma med nåt mixnyttigt.Lyssnar in mig under morgondagen och återkommer om jag har några synpunkter som kan hjälpa dig på traven.

Riktigt bra låt detta som sagt.

Mike

--- Slut citat ---
Den en hel del berusade mannen raglade in på en bar och skrålade "Gott nytt år allehopa"  varpå bartendern inflikar men det är ju november nu. Den berusade mannen tittar på honom med lång blick och förkunnar "Åhh faschen så sent har jag aldrig kommit hem" :D
Tack för de nordliga rösterna och återkom gärna med mixtrix.

Tantalos:
Jag lyssnade på sjätteversionen. Min enda respons är "wow". Riktigt tuff låt som verkligen föll mig i smaken. Jag gillar arr-idén. Pianot är riktigt snyggt. Rösten är också riktigt bra.

Däremot känns mixen lite som en oslipad diamant. Cymbalerna känns lite väl avlägsna och bakgrundsstråk-pads-grjen låter bitvis lite torr. Körerna klingar heller inte helt hundra.

Det är för sent på kvällen för vidare diagnoser, men jag tyckte att det här var bra. För övrigt är jag mållös.

bow35:
Verre 6 är riktigt skön. Din låt kommer dock fram dovt i mina lurar. Som om nå'n lagt på dolby C eller nå't. Kritik på framförande är att sången är kanske lite väl återhållsam i sitt framförande, som om du är rädd att nå't ska sura. Det är bara det som skiljer den från stjärnstatus tycker jag.

Rattlesnake:
Har lyssnat på båda versionerna i trådhuvudet. Det dova är framför allt elbasen som är för stark och muddig. Den är dessvärre otajt och är ute och cyklar på några toner ibland. I båda versionerna, så jag anar pitch shift här...  ;) Lägg om basen, skär allt under 60 hz, är mitt tips. Även orgeln har en del bas som krockar med elbasen, så skär bas där med.

Tycker låten är bra, gillar blåset och gitarrsolot. Trummorna är också bra, men de låter lite dova.

Slutet tycker jag blir lite snöpligt när basen försvinner. :mellow:

Upplever det som att 120 bpm-versionen låter tajtare, och mera rätt i tempot.

MaxB:
Nu är det bättre klarhet i mixen (112bpm). Jag gillar också att jag hör sångaren - Ulf Lundell  :P.
Skönt att det inte är så många instrument som överöstar sången, så här är det lagom.

Körerna skulle du kunna jobba med mer om du vill. Nu badar kören i ett reverb som jag skulle vilja att du minskar. En större närhet till kören förväntar mer tajthet av kören. Jag har på senare tid övat mer på att sjunga mer tajt med huvudstämman men har även sett mig tvungen att lägga upp alla tre wave-spåren (huvudstämman, vänster och höger kör) över och under varandra på datorskärmen (i Cubase) och sen ta fram saxen, klippa och flytta fram och tillbaka den ena eller andra för att alla ska sjunga samma ord (och till och med stavelse) samtidigt. Jag klarar det inte alltid men håller på att lära mig det. Har du orkat jobba så tidigare nån gång? Det skulle ge mer tajthet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion