Forum > Färdiga produktioner
Eko - Resan
Dividend:
Har bara läst olofd's kommentar ;)
Låter dovt om inspelning eller mix?, eller är det reverbet som har denna effekt?
Själva låten är ju trevlig. Stör mig litet på de stötvisa ackorden på mellotron, eller kansek skall föreställa stråk? Nåt högt instrument ovanpå istället kanske?
Men smått medryckande.. Gillar klart det här. Verbet gör att jag inte hör vad som sjungs (ellero m det är nåt annat som gör det.)
Marruschkka:
Har lyssnat på din senaste version, tycker det svänger och texten går fram nu, mycket bättre mix.
Skön låt, och körerna passar in fint i denna 80-talsinspirerade låt :)
/Marre
Harmonica mike:
Tjoho Eddi.
Klart bättre nu på verre 4:a..Men:
Tempot kontra texten funkar inte hundra,vilket jag hade synpunkter på tidigare.Tempot tvingar dig att forcera texten på vissa partier,och det låter stressigt.
Kanske skriva om några rader(förenkla-färre ord) istf att sänka hela rasket i tempo,det är ju lite lättare det förra alternativet..
Låten som sådan tycker jag om och även texten.Jag tror fortfarande på att typ halvera tempot eller näst intill och göra en stillsam och vacker sak av detta,men det är ju jag det :)
Frisera till några ingångsstrofer textmässigt så slinker du igenom Hm:s kvarn :D
Mike
Eddi:
Tack alla för tyckanden.
Jag har lagt om takten från 120 till 112 och försökt bringa lite mer klarhet i mixen och använt "hängmattetricket"
Normalt när jag lirar på pianot så ligger nog takten runt 110 snarare så kanske det låter mindre stressat nu?
Harmonica mike:
Tjena Eddi.
Hel rätt med temposänkningen,det gjorde susen för låten.Diggar den här skarpt,lite för trött och bakis för att komma med nåt mixnyttigt.Lyssnar in mig under morgondagen och återkommer om jag har några synpunkter som kan hjälpa dig på traven.
Riktigt bra låt detta som sagt.
Mike
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida