Forum > Färdiga produktioner

Eko - Resan

<< < (4/15) > >>

Eddi:
Riktigt roligt med så många inlägg och bra förslag. :D

--- Citat från: MaxB skrivet 12.12.2009, 18:15:24 ---Lundell är ute - här kommer Eko

Bra låt jag gillar den!

Börja om från början, lite långsammare. Trummor först och så en fast tight bas. Sjung till det.
Gitarr kolla upp hur du ska micka den här låten som en alplanka...
I slutliga ljudbilden passar det mig att trummor bas och sång är tydligast och annat finns i bakgrunden. Nu är alen för högt.

Mycke mysig låt!

--- Slut citat ---
Tack MaxB för bra tyckande som alltid - nu har jag emellertid inte följt farbrors råd ett dugg känner jag. Trodde att basen var hyggligt tajt?
Gitarren hade jag nog EQ:at fel faktiskt - back to basic nu - duger den? Trummorna har jag inte heller dragit in från början - känner mig riktigt obstinat här :wacko:

--- Citat från: Emulator skrivet 12.12.2009, 18:36:42 ---
--- Citat från: Eko skrivet 12.12.2009, 17:49:31 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 12.12.2009, 16:08:08 ---I vänster kanal ligger en gitarr som dels låter som en alplanka inspelad utan sladd, men meddelst mikronfon som det vore en acke?

Otajt är det ja, så....finjustering behövs ja ;)

Låten i sig kan nog bli bra, men det måste tajtas upp!

:)

--- Slut citat ---
Jag vet att du är skicklig EQ men att du till och med kan avgöra träslaget är helt fantastiskt. :D
Och nä det är faktiskt en aukustisk stålsträngad nylongura - tror du har skrivit nånstans om hur man ska micka upp så jag får leta efter det.
Tack för tyck

--- Slut citat ---

Det vet väl alla hur en alplanka låter? Trodde först att det kanske röde sig om ek eller pockenholz, alternativt panga-panga. Tankarna gick sedan via durken på en gammalfisketrålare via tallrot, grankvist, men till sist: al

Det förklarar väl hur det låter antar jag, men det låter väldigt vasst och mest strängljud -alplanka.

:lol:

--- Slut citat ---
Materialspelare sa vi en gång om kineserna i bordtennis. Hoppas den är bättre nu då? Undrar vad guran har för material egentligen masurbjörk kanske?

--- Citat från: zorrow skrivet 12.12.2009, 18:48:24 ---Det var en trevlig truddilutt! Ta tillvara alla bra synpunkter ovan (utom att höja sången) så är du hemma! Har du någon gitarr med inslag av lönn så använd den  ;)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar Z ny version nu men det var Lönn i h*lv*t* att finna en sån gura.

--- Citat från: Tokai skrivet 12.12.2009, 20:39:47 ---Bra låt tycker jag. Men ta bort trash guran. Den är jävligt irriterande, passar liksom inte in.
Tanken är väl kanske att få in lite "häftiga" ljud i en produktion som du kanske tror upplevs som mesig förutan?

Men det kan nog bli nåt bra. Tycker låten känns intressant som den är.

--- Slut citat ---
Njae det var inte meningen att det skulle låta trash faktiskt utan helt tvärtom var nog min tanke - lugnt o fint men men så det kan bli... Håller med om att acken mest störde. Tack för bra tyck Tokaien

--- Citat från: Gurano skrivet 12.12.2009, 22:41:09 ---Bra låt! En bra grund att bygga på men det behöver slipas lite.
Trumman är för långt bort, likaså guran - får en känsla av min ungdoms replokal där ungarna i grannrummet lirade en låt (om du förstår vad jag menar). Lyft fram detta så är du nästan hemma (om du oxå slipar på lite otajta grejor). Vad jag saknar är ett soloinstrument av typen gurasolo.

Det är inget fel på sången, i princip ;)

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---
Nu ska vi se jo jag har höjt trummorna och fixat med acken och slängt in ett solo - bra Gurano - nu känner jag mig nöjd med kvällen. :D

--- Citat från: Wernborg skrivet 13.12.2009, 01:19:56 ---Klassisk svensk rock minsann. Som många påpekat så måste gitarren bort eller spelas om. En konding riktad mitt emellan hålet och 12-e bandet brukar funka bra. Nu låter det som du enbart har reverb och tagit bort allt direktljud på gitarren?

Påt igen.

--- Slut citat ---
Jag har ju de=n däringa miken SP B1 heter den väl som väl ska funka juste med gitarrer och jo jag tro=r att den fanns un=gefär där du säger att den ska finnas ca 10-15 cm från gitarren är det för mycket kanske. Jaja få se om den duger nu annars får jag spela om. Ä r det klassisk svensk rock detta - ok kul  :) Tack för tyck Wernis.

Som sagt verre 2 i topp-post men även här:

[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/Resan2.mp3[/mp3]

Eddi:
Totalt ändrad nu :wacko: i första.

MaxB:
Funkar Yohng-pianot i Mac?
Bättre så här. Sången för lågt Och jag känner att du springer igenom texten för snabbt. Jag hinner i alla fall inte höra den, eller ännu viktigare smälta den. Borde texten (låten) gå långsammare?

Eddi:
Jajamensan funkade hur bra som helst att ladda hem - namnbyte bara. Så stort tack för det MaxB och för att du orkar kommentera. Nu ligger version 4 uppe med nyinspelad sång som jag har disponerat lite bättre i förhållande till hur harmonierna spelas :blink:
Har också försökt att lägga kör men det är inte lätt.

Vad saknas nu?

olofd:
Bra låt!
och det låter rätt retroskönt.

Det enda jag kan klaga på är kanske en del av spelinsatsernas taighthet.
basen och pianot skulle behövas fixas lite.
Det är lite för mycket för att vara charmigt i mina öron.

Men som sagt, mycket bra jobbat!

//Olof

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion