Forum > Färdiga produktioner

Asti - Även om jag måste ta farväl (ny version)

<< < (15/21) > >>

Kenta K:
Jag skulle vilja höra denna låt på ett annat sound. Kan du inte lägga upp en version utan reverb? Skulle som lyssnare känna mig närmare och då skulle texten kännas mera i själen. Om du nu orkar.  :mellow:

jonnerstone:

--- Citat från: Kenta K skrivet 10.12.2009, 16:49:19 ---Jag skulle vilja höra denna låt på ett annat sound. Kan du inte lägga upp en version utan reverb? Skulle som lyssnare känna mig närmare och då skulle texten kännas mera i själen. Om du nu orkar.  :mellow:

--- Slut citat ---

Japp jag håller med. Det är ju just den känslan man vill åt. Närheten till din livspartner som texten förmedlar rimmar lixom inte så bra med så mycket reverb......vill ha närhet i sången också, det blir mer äkta och innerligt då. Du har ju inget att dölja  :).....................eller???  :unsure:

:)

Micke

asti:

--- Citat från: Kenta K skrivet 10.12.2009, 16:49:19 ---Jag skulle vilja höra denna låt på ett annat sound. Kan du inte lägga upp en version utan reverb? Skulle som lyssnare känna mig närmare och då skulle texten kännas mera i själen. Om du nu orkar.  :mellow:

--- Slut citat ---
Problemet med detta är att reverbet är inspelat och inte en effekt jag kan "avaktivera"!
Jag använder en extern reverb/delay-burk som en insert-effekt, så då blir det tyvärr så här! Har ingen bra reverb-mjukvara.
Men jag funderar ändå på att göra en alternativ insjungning med mindre reverb. Bara jag får tid och inte är så "täbbt i däsad"!  :)
/Asti

asti:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 10.12.2009, 16:56:17 ---

--- Slut citat ---

Japp jag håller med. Det är ju just den känslan man vill åt. Närheten till din livspartner som texten förmedlar rimmar lixom inte så bra med så mycket reverb......vill ha närhet i sången också, det blir mer äkta och innerligt då. Du har ju inget att dölja  :).....................eller???  :unsure:
 :)
Micke

Det är min fru som p.g.a. min dåliga andedräkt inte vill ha för mycket närhet! Hon ställer in reverbet!  :)
Jag kan väl avslöja att egentligen är det CPG som sjunger, men jag har alltid velat testa att sjunga en innerlig låt med för mycket reverb!  :)
Som sagt, jag ska nog göra en ny sångversion bara tillfälle ges!
/Asti
--- Slut citat ---

Silverpilen:
härlig visa, omöjligt att inte dra paraleller till wiehe o afzelius, vilket absolut inte är fel för mig iaf. texten är låtens höjdpunkt, riktigt, riktigt bra, både tekniskt snyggt skriven och dessutom innehållsmässigt mkt tänkvärt, tack  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion