Forum > Färdiga produktioner
Asti - Även om jag måste ta farväl (ny version)
asti:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 09.12.2009, 14:35:23 ---Tjenare Asti.
Inte så ofta jag kikar in i dina trådar,,skall försöka bättra mig där.
Denna då:
Ja du,du träffade mig mitt i solarplexus.Texten grep tag i min själ och kramade den så hårt så jag fick svårt att andas.Tog i lite där,menar med korta ord att - detta är bra!!
Naket,sårbart och alldeles lysande!
Mike
--- Slut citat ---
Oj, bara jag inte blir anklagad för dråpförsök! :wacko: :)
Glädjande och värmande ord - tack!
/Asti
stajo:
Mkt fin låt :). Det är något med reverb på leaden men det funkar ändå.
På något fick den mig att tänka på almost with you med the church, men det var inte alls likt, kanske något i rytmen hm ibland vet man inte varför tankarna far iväg...
Gillar när du är i denna fåran.
/S
cykeln:
Du har hittat en fin och varm ljudbild för denna del av din produktion
Rösten och gitarrspelet passar pefekt
En bra känsla för de enkla men ändå lite speciella melodierna
Jag antar att det är en personlig text och då är allt förstås tillåtet ...men jag är inte så förtjust i omvänd meningsbyggnad "...vad framtiden i sitt sköte bär. .... dom kan jag ej förstå" (jag vet , jag är inte felfri i detta, men ändå)
Sen skulle jag önska att du tog fram en ny fåra där din fantastiska humor får utrymme!
asti:
--- Citat från: stajo skrivet 09.12.2009, 19:31:13 ---Mkt fin låt :). Det är något med reverb på leaden men det funkar ändå.
På något fick den mig att tänka på almost with you med the church, men det var inte alls likt, kanske något i rytmen hm ibland vet man inte varför tankarna far iväg...
Gillar när du är i denna fåran.
/S
--- Slut citat ---
Ja, vissa reagerar på reverbet, andra inte. Har funderat på att dra ner på det, men börjar bli lite osäker......
Känner inte till låten du nämner med the church, men ska kolla den!
"Denna fåran" - Ja, det är väl min "normala stil", men jag tycker det är skitkul att experimentera med elgitarer, elbas, stråkar etc, så ett och annat försök
i för mig mer "abnorma" genrer lär nog dyka upp då och då! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 10.12.2009, 09:11:37 ---Du har hittat en fin och varm ljudbild för denna del av din produktion
Rösten och gitarrspelet passar pefekt
En bra känsla för de enkla men ändå lite speciella melodierna
Jag antar att det är en personlig text och då är allt förstås tillåtet ...men jag är inte så förtjust i omvänd meningsbyggnad "...vad framtiden i sitt sköte bär. .... dom kan jag ej förstå" (jag vet , jag är inte felfri i detta, men ändå)
Sen skulle jag önska att du tog fram en ny fåra där din fantastiska humor får utrymme!
--- Slut citat ---
"Omvänd meningsbyggnad" - det går väl an när det gäller ord! Då ska du se min altan, där kan man snacka om omvänd tillbyggnad! :)
Nej, förstår vad du menar, det blir lite högtravande, kanske aningen ansträngt. Men vad gör man inte för att få ihop rimmen ibland!? :)
Förr när jag inte orkade skriva allvarliga texter (på den tiden jag var munter :) ) blev det ofta nonsenstexter eller försök till humoristiska texter.
Jag kan ju alltid lägga upp ett exempel från någon gammal inspelning från 70-talet, så tror jag du bittert kommer att ångra din önskan! :wacko:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida