Forum > Färdiga produktioner

Asti - Även om jag måste ta farväl (ny version)

<< < (16/21) > >>

asti:

--- Citat från: Silverpilen skrivet 10.12.2009, 22:33:50 ---härlig visa, omöjligt att inte dra paraleller till wiehe o afzelius, vilket absolut inte är fel för mig iaf. texten är låtens höjdpunkt, riktigt, riktigt bra, både tekniskt snyggt skriven och dessutom innehållsmässigt mkt tänkvärt, tack  :)

--- Slut citat ---
Roligt att du gillar låten och framför allt att du framhåller texten!
Har för mig att någon nämnt vissa likheter med Afzelius och Wiehe någon gång....? Är lite osäker.... :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:
Har sjungit in en ny version med väldigt lite reverb! Bättre? Sämre? Ni kan gärna ange B eller S i ev svar!  :)
/Asti

Dividend:
Mindre rum tror jag.  ;)
Tankar ner denna.
Vad gäller låten så tycker jag du lyckas bra med att presentera det hela utan att det blir monthy python av alltihop. Som vanligt, alltså :)

Det är ju alltid risken med sådana texter till "inställsam" musik. (Tänker på t ex vikingarnas/godtyckliga dansbandstexter, inte astis.)

Det funkar och det är rätt konstigt, när det gäller mig :)

Bra!

Det enda skulle vara ett susande rumsljud när den tar slut? (Det är nog där under hela låten, itne så det stör, men lite onödigt om det går att förhindra.)

asti:

--- Citat från: Dividend skrivet 11.12.2009, 14:21:16 ---Mindre rum tror jag.  ;)
Tankar ner denna.
Vad gäller låten så tycker jag du lyckas bra med att presentera det hela utan att det blir monthy python av alltihop. Som vanligt, alltså :)

Det är ju alltid risken med sådana texter till "inställsam" musik. (Tänker på t ex vikingarnas/godtyckliga dansbandstexter, inte astis.)

Det funkar och det är rätt konstigt, när det gäller mig :)

Bra!

Det enda skulle vara ett susande rumsljud när den tar slut? (Det är nog där under hela låten, itne så det stör, men lite onödigt om det går att förhindra.)

--- Slut citat ---
Jag har spelat in det här på toaletten där vi har en toalettstol med flottör som hängt upp sig! Därav det susande rumsljudet!  :)
Nej, jag tror det är fläkten i datorn som hörs! Det är nog dags att skaffa en lite tystare sådan alternativt börja göra heavy metal-låtar!  :wacko:
Om man inte lyckas förmedla eller uttrycka texten på rätt sätt är ju risken att det blir ett löjets skimmer över det i stället.
CPG håller faktiskt på med en låt i Monthy Python-stil, tror han kallar den "Alway look on the dark side of life"!  :)
Tack för kommentar och lyssning!
/Asti

asti:
Några uttryckte ju önskemål om en version med mindre reverb! Den ligger överst här på sida 6 och inte på första sidan - där ligger den ursprungliga versionen kvar.
Vore kul med någon synpunkt om det är till det bättre eller sämre, så jag vet vilken jag ska ta med på min nästa skiva "Deppiga låtar 6"!  :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion