Forum > Färdiga produktioner

Asti - Även om jag måste ta farväl (ny version)

<< < (4/21) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: ydderF skrivet 05.12.2009, 04:58:50 ---Brillefin låt, Asti!

En liten off topic nu, det som är (o)interressant med KR är just när folk säger:
Jag vil ha elgitarer på den här, eller lite mer/mindre så och så.
Självklart skulle jag villa ha banjo på MJ's "Thriller".
Självklart skulle en heavy rockare ville ha elgura på Alison Krauss låtar!

Men så ska det ju inte va!!! Det är vel en fucking reason för att Judas Priest inte har med banjo!!!!!
Om jag hade hört denna låt med ukulele och sång, spelad inn med en
SM 57 mic i mono, så hade jag tänkt: Coolt! Fin låt, tränger inget mer!!

Du har laddat upp en fullkommen låt! Tränger varken mer eller mindre compressor,
mer eller mindre instrumenter, mer eller mindre eq, mer eller mindre kommentarer ;)

--- Slut citat ---

Men om du läser i trådhuvudet vad trådskaparen (Asti) vill ha kommentarer på så är det ju just instrumenteringen och då hör det väl till god sed att man kommenterar på just detta oavsett om man tycker instrumenteringen är bra som den är eller om man har förslag på annat. Tror du inte MJ satt med en hel hög av tyckare och icketyckare som kom med förslag på både förbättringar och försämringar innan man kom fram till ett färdigt resultat. Det är ju så detta demoforum är tänkt att vara också, som ett bollplank där du bollar dina idéer med både lika och oliktänkande för alla har inte råd och lyxen att ha en hel stab runt sig som kommer med idéer.
Vill du bara visa upp din låt för andra utan att ta kritik om instrumentering och mixning  mm så är detta fel forum. Då finns det bättre sajter för sånt. Har kritiserar vi och kommer med förslag till både förbättringar och försämringar sen e det upp till var och en om man vill lyssna på och anamma dessa förslag.

MaxB:

--- Citat från: jonnerstone skrivet 05.12.2009, 15:14:19 ---
--- Citat från: ydderF skrivet 05.12.2009, 04:58:50 ---..det som är (o)interressant med KR är just när folk säger:
Du har laddat upp en fullkommen låt! Tränger varken mer eller mindre compressor,
mer eller mindre instrumenter, mer eller mindre eq, mer eller mindre kommentarer ;)

--- Slut citat ---
Vill du bara visa upp din låt för andra utan att ta kritik om instrumentering och mixning  mm så är detta fel forum. Har kritiserar vi och kommer med förslag till både förbättringar och försämringar sen e det upp till var och en om man vill lyssna på och anamma dessa förslag.

--- Slut citat ---

Jag hakar på. Det är bra att den som lägger upp en låt säger vilken typ av kritik eller kommentarer han / hon vill ha. Det har Asti gjort.

Om du ydderF, till exempel inte vill ha tips om mindre kompressor kan det vara bra om du från början skriver vilken typ av respons du vill ha då du lägger upp en låt.

Och tillbaka till ämnet, Asti jag gillar det precis som det är. 40 år är en lång tid, gratulerar att det håller så länge. Då jag lyssnade på låten funderade jag just på om du sjunger om en nära vän eller en vän, som inte längre är så nära. Nu vet jag!

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 05.12.2009, 16:24:19 ---
--- Citat från: jonnerstone skrivet 05.12.2009, 15:14:19 ---
--- Citat från: ydderF skrivet 05.12.2009, 04:58:50 ---..det som är (o)interressant med KR är just när folk säger:

--- Slut citat ---
Vill du bara visa upp din låt för andra utan att ta kritik om instrumentering och mixning  mm så är detta fel forum. Har kritiserar vi och kommer med förslag till både förbättringar och försämringar sen e det upp till var och en om man vill lyssna på och anamma dessa förslag.

--- Slut citat ---

Jag hakar på. Det är bra att den som lägger upp en låt säger vilken typ av kritik eller kommentarer han / hon vill ha. Det har Asti gjort.

Om du ydderF, till exempel inte vill ha tips om mindre kompressor kan det vara bra om du från början skriver vilken typ av respons du vill ha då du lägger upp en låt.

Och tillbaka till ämnet, Asti jag gillar det precis som det är. 40 år är en lång tid, gratulerar att det håller så länge. Då jag lyssnade på låten funderade jag just på om du sjunger om en nära vän eller en vän, som inte längre är så nära. Nu vet jag!

--- Slut citat ---

Jag tycker all konstruktiv kritik är bra och välkommet! Det är naturligtvis extra välkommet om man dessutom får synpunkter och tips på det man undrar över!
40 år är en lång tid - vi träffades när Abbey Road gavs ut!  :)
Tack för kommentar och lyssning!
/Asti

ydderF:
Jonnerstone, Asti och MaxB, ni har självklart rätt i det ni säger!
Jag ville bara "provosera" lite ;)
KR borde användas som man själv vil. På gott och ont :)

asti:

--- Citat från: ydderF skrivet 05.12.2009, 17:34:21 ---Jonnerstone, Asti och MaxB, ni har självklart rätt i det ni säger!
Jag ville bara "provosera" lite ;)
KR borde användas som man själv vil. På gott och ont :)

--- Slut citat ---

Jag kände mig aldrig provocerad, enbart smickrad! (Brillefin)  :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion