Forum > Färdiga produktioner
Asti - Även om jag måste ta farväl (ny version)
ydderF:
Brillefin låt, Asti!
En liten off topic nu, det som är (o)interressant med KR är just när folk säger:
Jag vil ha elgitarer på den här, eller lite mer/mindre så och så.
Självklart skulle jag villa ha banjo på MJ's "Thriller".
Självklart skulle en heavy rockare ville ha elgura på Alison Krauss låtar!
Men så ska det ju inte va!!! Det är vel en fucking reason för att Judas Priest inte har med banjo!!!!!
Om jag hade hört denna låt med ukulele och sång, spelad inn med en
SM 57 mic i mono, så hade jag tänkt: Coolt! Fin låt, tränger inget mer!!
Du har laddat upp en fullkommen låt! Tränger varken mer eller mindre compressor,
mer eller mindre instrumenter, mer eller mindre eq, mer eller mindre kommentarer ;)
asti:
--- Citat från: lnetzel skrivet 05.12.2009, 00:03:59 ---Efter att ha suttit och misshandlat öronen med min egen musik var detta exakt vad jag ville höra just nu:) Mysig visa, är perfekt som den är!
--- Slut citat ---
Tack för det!
/Asti
asti:
--- Citat från: equality skrivet 05.12.2009, 00:22:00 ---Härligt att den "gamle asti" är tillbaka med sina innerliga visor. Låter som denna kom i stundens ingivelse och det brukar vara bäst. En fin gåva till den den riktar sig till. Saknar inget. Två gitarrer räcker gott och väl. Lite mindre reverb och en gnutta kompression på lead kanske.
--- Slut citat ---
Nej, den är faktiskt ingen "stundens" ingivelse! Jag har haft gitarr-arret i bakhuve´t ett tag, men sången och texten löste sig rätt snabbt när jag väl satte mig ner!
Reverbet har jag nog misstänkt är lite för starkt! Kompression på sången har jag gjort lite grann, men kanske behövs ytterligare....får kolla!
Låten riktar sig förstås till min livskamrat sedan 40 år tillbaka! :wub: Skrämmande vad tiden går...... :o
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: jonnerstone skrivet 05.12.2009, 00:34:00 ---Sådär ja!! Äntligen en riktig Asti låt igen. Detta gillas. Håller med Initzel, har också och suttit och slaktat öronen med nya korealåtar och detta var perfekt för att balansera upp.
Det nakna arret är snyggt....om det ska på nåt mer så tycker jag isf bara lite stråk på refrängpartierna så där lite lågmält.
Håller med om mindre reverb för att ytterligare ta fram närheten och äktheten.
Härligt och välbehövt
Micke
--- Slut citat ---
Roligt att det gillas! Ja, det är nyttigt ibland att lyssna på lite olika typer av musik för att få ett "fräscht" perspektiv på det man håller på med! "Nollställa" sig s.a.s.
Stråkar känns lite konventionellt, brukar ta till det för att fylla ut! :)
Reverbet får jag nog justera, det verkar vara en "allmän" synpunkt, och jag har misstänkt det själv.
Nu börjar man få tillbaka inspirationen för vis-stuket efter all nostalgi-pop, så det kommer nog mer i den här stilen!
/Asti
asti:
--- Citat från: ydderF skrivet 05.12.2009, 04:58:50 ---Brillefin låt, Asti!
En liten off topic nu, det som är (o)interressant med KR är just när folk säger:
Jag vil ha elgitarer på den här, eller lite mer/mindre så och så.
Självklart skulle jag villa ha banjo på MJ's "Thriller".
Självklart skulle en heavy rockare ville ha elgura på Alison Krauss låtar!
Men så ska det ju inte va!!! Det är vel en fucking reason för att Judas Priest inte har med banjo!!!!!
Om jag hade hört denna låt med ukulele och sång, spelad inn med en
SM 57 mic i mono, så hade jag tänkt: Coolt! Fin låt, tränger inget mer!!
Du har laddat upp en fullkommen låt! Tränger varken mer eller mindre compressor,
mer eller mindre instrumenter, mer eller mindre eq, mer eller mindre kommentarer ;)
--- Slut citat ---
"Brillefin" - betyder det glasögonfin? :)
Tror att jag förstår vad du menar - om man träffar rätt "ton", något som förmedlar en stämning och fångar uppmärksamheten, så är inte arret det avgörande...?
Kul att du tycker den är "fullkommen"!
Ska nog ändå dra ner lite på reverbet, tror jag!
Fler kommentarer tar jag glatt emot! :)
/Glasögonfine Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida