Forum > Demolåtar
demolåt 5 (ny version 091204)
spacetrucker:
Jep, jag talade om samma ställe. Rytmen kommer ju för all del "tillbaka" senare men vid det skedet hade jag nog tappat röda tråden. Det skalla antagligen vara just sådär i sånhär musik men för att jag skall "hänga med" behövs nog lite mera "röd tråd". Jag upplevde det så att det enda jag kunde klamra mig fast vid i den lugnare delen var hihat'en. Är visst lite gammalmodig :P
Space
egghuvud:
Hmm jag lyssande två gånger för att se om det blev olika då... :D
Skämt å sido så tycker jag det är lysande. Mörkt och mäktigt. Möjligen skulle det behövas något som klistrar ihop delarna eller gör det mer melodiskt om du inte vill att det skall vara sådär kaotiskt. Jag tycker nog iofs att det funkar som det är.
Klistret skulle kunna vara bas. Jag vet inte vad den har för funktion här förutom att accentuera rytmiken men en mer melodisk kontrapunkt eller meloddi på basen som bryter av mot allt mangel skulle kanske fungera som klister om du förstår vad jag menar. Lite småsaker kring mixen också men det fixar du väl sedan. Tycker nog att sången är för långt bak och ibland tycker jag att trummorna är lite för blöta lite hårdare och torrare skulle jag gilla dem.
Det är inte lättillgängligt men det kan väl knappast vara din ambition heller, nej jag tycker det funkar.
eggs :)
freddy:
Stämningsfulla prylar hittar du i varje "släpp". Gillade helt klart introt på denna.
Jag skulle dock vilja ha introt lite lägre i förhållande till fullbandet sen. För det blir lite lågt när det väl drar igång, kickar liksom inte mig i ansiktet som jag vill. Saknar lite tryck där. Det låter lite långt ifrån om allt, inte den närhet jag önskat.
Låter en hel del devin som vanligt, några skrik lät lite klena dock tyckte jag, inte likt dig? Du tappar liksom lite när du håller ut på några ställen. Annars var det grymt growlat.
Sen tycker jag inte alls låten är för spretig, kul att du tar ut svängarna lite snarare! Tråkigt om allt ska vara lättuggat och lättsmält, sånt finns det tillräckligt av ändå ;)
Coolt rockat!
lnetzel:
Appropå ingeting lyssnade jag precis på "Dansa Din djävul" med Tomas Di leva. Efter den tror jag nog att allt annat jag hört har bra flyt:) Mycket konstig låt (som jag tyckte var grym när den kom)
Hur som helst.... Japp Freddy, dina öron är det inget fel på, du är nog den som följt mina låtar mest:). Faktum är att de långa growlgrejorna i partiet som skall "slå i ansiktet" spelade jag in i sommras. Tog ett tag innan jag visste hur jag skulle fortsätta på den låten men det släppte för några veckor sedan och nu är det som det är, skall reda ut lite i den mixen och jag skall definitivt skrika om de partierna, jag har ju utvecklats lite på det området sedan dess om jag får säga det själv. Men det var bra att du nämnde det för det hade jga nästan glömt bort. Det är sådant stort projekt för mig med dessa låtar att jag ibland glömmer helheten.
Har hat/kärlek till dina Devin liknelser. Vill ju inte kopiera Stapping Young Lad... men det är ju en stor del av varför jag började pilla med metal så det låter väl åt det hållet ändå:)
zorrow:
Jag gillar verkligen giftemålet mellan gura och bas. Är det en gura som är lagd på två spår i huvudriffet? Lite smal ljudbild på guran men det kanske skall vara så? (Resten är det ju ordentlig bredd på) Growlet funkar finfint, bra sjunget. Strukturen funkar även om det är lite tvärstopp som nämnt ovan, men allt behöver inte vara så mainstream. Outrot är coolt men lite långt. Låtnamn: Enemy? ;) Lycka till!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida