Forum > Demolåtar
demolåt 5 (ny version 091204)
lnetzel:
LÅTNAMN: har inget än
ARBETSNAMN: hh_32
ARTIST/GRUPP: -
GENRE: Industi/Metal/Blast
LÅTLÄNGD: 04:30
KOMPOSITÖR:-
PRODUCENT: -
FORMAT: mp3
Jag fattar ingen av min egen låt. Varannan gång tycker jag det flyter hur bra som helst och varannan gång fattar jag inget och det låter spretigt? Behöver det bara ligga till sig eller är det skumt som sjutton? Kommentarer på detta tack!
(länk borttagen 2009-12-06, finns nu på myspace.com/letsheadsouth istället under namnet "Beyond the dead bodies")
Uppdatering 2009-12-04 22:50
(länk borttagen 2009-12-06, finns nu på myspace.com/letsheadsouth istället under namnet "Beyond the dead bodies")
Texten:
Fed up
Fed up
I regret every "No!" I never spoke
I regret every bone I never broke
Now I release, this disease. I have a say!
Now my yearning, is turning, away
You help me see beyond
the dead bodies of my
enemies, enemies
Fed up
Fed up
It's black or white in my world now you're with me or agianst me
No Wait! I am confused right now are you out there to get me?
There is a hole beneath my feet, i've dug up all my hatchets
Watch my instability. I'm here, under my blankets.
It turns so fast nowdays in me, I don't know if I follow.
It' rage, it's fear, it's pride, it's near. It's leaving me all hollow.
But one thing now I know is true, my pure disgust that came from you
I want you gone so listen close to me when I say fuck you
bjurte:
Vet inte riktigt,men det lutar nog mest åt 'Sprethållet' för mig,som ioförsig inte kan påstå att jag fattar denna musikstilen.
Det blir liksom lite för mycket olika delar för mig att ta in..
Gillar som fn.. delen där gitarren först kommer in och du skriker som en hel karl.. :lol:
sedan den (nästan) rythm lösa delen följd av något sorts kaos..Nä där någonstans tappar jag koncentrationen.
det känns nästan för konstruerat (vilket iof sig all musik är ;)) Ähh För kontrollerat kaos typ..
Nu är jag nog ute och cycklar en del :huh: Som sagt detta är för 'Modernt' för en stackars gammal 70:tals Rockdiggare som mig.
Men Första halvan framm tills där trummorna slutar gillas som fn..
En undran oxo! Gillar Guraljudet.. vad har du använt ??
spacetrucker:
Håller med Uriah, lite för spretigt för mig med :wacko:. Fram till där trummorna slutar gillade jag också på nåt sätt även om detta inte riktigt är min musik. Snyggt jobbat i alla fall och jo, gitarrerna låter bra.
Space
lnetzel:
Jag är lite osäker på vad ni menar "där trummorna slutar". Det är ju trummor hela tiden:). Menar ni 116 sekunder in (1:56 för er som lyssnar i winamp).
När Uriah skrev ordet "konstruerat" slog det mig att det nog är övergångarna i sista halvan som pajjar flytet. Jag tror jag vet lite vad jag skall jobba med där faktiskt. Speciell de väldigt störande "dubbelkick breaksen" i slutet, de måste vara jämnare, känns för upphackat.
Gitarrerna är uteslutande Guitar Rig 3. Spelat in ren signal direkt på ljudkortet med min LTD Viper och sedan kört på Guitar Rig som Insert effekt.
bjurte:
--- Citat från: lnetzel skrivet 03.12.2009, 12:21:14 ---Jag är lite osäker på vad ni menar "där trummorna slutar". Det är ju trummor hela tiden:). Menar ni 116 sekunder in (1:56 för er som lyssnar i winamp).
När Uriah skrev ordet "konstruerat" slog det mig att det nog är övergångarna i sista halvan som pajjar flytet. Jag tror jag vet lite vad jag skall jobba med där faktiskt. Speciell de väldigt störande "dubbelkick breaksen" i slutet, de måste vara jämnare, känns för upphackat.
Gitarrerna är uteslutande Guitar Rig 3. Spelat in ren signal direkt på ljudkortet med min LTD Viper och sedan kört på Guitar Rig som Insert effekt.
--- Slut citat ---
Det jag menar med den 'nästan rythmlösa delen' är 116 in på KR-spelaren ja..(det är oxo det som händer efter det jag kallade för att trummorna slutar)
visst hör jag att det är trummor efter det,men det blir djää..gt glest. ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida