Forum > Demolåtar
Per Rosqvist - Nude Angels Cantata
Dividend:
Ok, inspirationen kom tillbaka, och jag satte ihop med tidigare slask och hit och dit... Det blev ett resultat...
Döpte om låten igen också. Mellanpartiet är HELT omgjort (igen)
Några comments?
Allt är välkommet! (Speciellt sågningar, och hong kong dollar till mitt bankkonto i HSBC 456-6094-4699-33)
Det jag läser med Churchill-dialekt är ur en dikt av William Blake.. Är churchill-talet coolt eller skall det bort?`Kenta har sagt sitt ;) Jag vill höra vad andra tycker?
Hur är ljudbilden? Är ingen hejare på att skruva fram coola ljud..
/Per
Light Head:
Gjorde du detta innan eller efter det att inspirationen tagit slut?? ;-)
Det är ju en rätt intressant titel till att börja med. Lite annorlunda mot dina andra stycken. Som "Dividends turkosa period",,, helt plötsligt så finns något som är helt nytt men man kan ändå känna ursprunget.
Fick vibbar från supermodern opera så att öronen krullade sig. Som något som sänds på SVT, men aldrig skulle ingå i TV4'as utbud.
Musiken är vacker och intressant, bygger landskap och känslor, som om Mike Oldfield skulle skriva musiken till ett BBC-program?!
Svårt att säga mer, men jag gillar detta! Personligen skulle jag valt att kalla stycket "Naked Angels" kort å gott,,
Hoppas att du gör fler liknande stycken!
Dividend:
--- Citat från: Light Head skrivet 02.05.2007, 13:59:52 ---Gjorde du detta innan eller efter det att inspirationen tagit slut?? ;-)
--- Slut citat ---
Tja :) Detta är nog det synthigaste jag gjort. Jag menar, "manskören" i mitten låter ju inte verklig för 5 öre.
Vems är felet? Måste vara du din synthnisse ;)
--- Citera ---Det är ju en rätt intressant titel till att börja med. Lite annorlunda mot dina andra stycken. Som "Dividends turkosa period",,, helt plötsligt så finns något som är helt nytt men man kan ändå känna ursprunget.
Fick vibbar från supermodern opera så att öronen krullade sig. Som något som sänds på SVT, men aldrig skulle ingå i TV4'as utbud.
Musiken är vacker och intressant, bygger landskap och känslor, som om Mike Oldfield skulle skriva musiken till ett BBC-program?!
Svårt att säga mer, men jag gillar detta! Personligen skulle jag valt att kalla stycket "Naked Angels" kort å gott,,
Hoppas att du gör fler liknande stycken!
--- Slut citat ---
Tja titeln, ja du vet hur det är. Date imorgon ;) Faktum är att titeln kommer sig av att jag tog en tupplur och drömde om en jädra massa änglar som stod välformade och sjöng nåt sånt här. (Ingen musik var dock på medan jag sov i rummet.) Det var några timmar sen, nu skall jag ge mig på kinesiskan ;)
mahan:
Jahaduu, stort och pompöst alá Per :)
Personligen får jag inte de syntetiska sounden att passa in, delvis kanske därför att du verbar (eller kanske låter bli) på ett annat sätt än dom "riktiga" instrumenten. Delvis vet jag ju hur det låter när du der ditt allt, och känns att det fattas nåt lixom här. Vet ju int vad dom där välformade änglarna gjorde dig.... :D
Men fortfarande lika fångad av dina alster, alltid lika kul när man märker att nåt nytt av dig ligger och väntar på lyssning. Men skala 1-10 så blir detta en 7:a. Fint tema, men den sista polishen saknas!
h. Johan
Larsson:
hejsan
det är symphony of voices du använder va?
angående musiken så låter det väldigt midi,och ja lite oinspirerat
men å andra sidan är detta inte riktigt min kopp te..
så ta vad jag säger med en nypa salt!!
btw flöjten är edirol eller?
:)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida