Forum > Demolåtar

Hogge - "Allt jag vill ha"

<< < (5/8) > >>

hogge:

--- Citat från: Gurano skrivet 10.12.2009, 18:58:50 ---Hejsan
Jag hade tänkt tycka till men det har tyvärr fallit bort när jag pillat med See it clear  :( men nu gör jag det istället.

Jag tycker att det på det stora hela låter bra, men några saker kan man kanske göra - man kan kanske ändra trummorna lite - de är väldigt statiska rakt igenom både vers och refräng. Sedan tycker jag att vers och refräng är för lika i både stil och tempo. Det kan de naturligtvis vara men då skulle jag önska ett stick som bryter en del mot det. Solosticket är eg samma som själva låten.

Kort å gott behövs något som bryter tror jag, men det är ju bara min smak som talar nu  :D

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---

Tack Gurano.. Det är bra förslag Du har.. Detta är ju förvisso en riktigt rå-slaskis, men jag kom liksom inte vidare.. Men jag har ju heller inga fungerande grejer för närvarande.. Men förutom det så saknade jag helt idéer.
Men Du har helt rätt. Trummorna ska göras om, och nu har jag ju också fått lära mig (här på KR såklart) hur jag ändrar tempot på refrängen..
Jag har (tills grejerna flippade ur) provat en jäkla massa olika stick men inte lyckats få fram nånting jag gillat.. Det här är nog det projekt som varit det svåraste för mig..

hogge:

--- Citat från: freddy skrivet 10.12.2009, 19:02:47 ---Hogge my man, jag gillar låten, speciellt versen. Refrängen blir lite grötig i mixen nu, svårt att få grepp om den. Försök plocka bort något där, öppna upp lite, panorera ut lite mer åt sidorna möjligen.

Gitarren upplever jag som basig, så jag skulle rekommendera lite EQ, skära bas och höja lite diskant.

"Ser inte skogen för alla träden"-frasen känns en aning klyschig med, behövs den verkligen? :)

Sen önskar jag även lite mer nyanser i rösten, det är fullt ställ hela tiden, du har en skön rockig röst som låter bra, men det blir lite samma hela tiden i mina öron. Skulle vilja ha andra nyanser, kanske något väldigt mjuk och soft röst, om du inte tar i för fulla muggar? Det är väl en smaksak iofs.

Det var mina tankar kring detta. Gillar låten, speciellt versen.

Rocka på!

--- Slut citat ---

Tack Freddy.. Va kul att Du tycker till..
Jag suger i mig allt Du säger, och det var precis detta jag behövde, förutom (återigen) ett fungerande Cubase, för att komma vidare.. Tack snälla!

hogge:

--- Citat från: Eko skrivet 10.12.2009, 20:05:01 ---From my =heart då.
Tycke=r verserna är helt ok men tycker att= refrengen är gan=ska så tråkig vilket accentueras av efterspelet efte=r refrängen där= man liksom inte =landar utan snarare sjunker ner i in=genting. Nä think= out of the box (=och jag pratar inte= om UX2-boxen) =Hitta på en uppåt=refräng kanske fun=kar texten till det också men jag= vill ha mer go där.
=-tecknen får d=u på köpet :D

--- Slut citat ---

From Your heart Eko.. Thats the way I like it  :lol:
Jag gillar också versen, men precis som Ni alla har konstaterat så blir helheten lite väl trist.. Du har helt rätt.. Refrängen ska tempohöjas och OM jag kommer att jobba vidare med denna (men det tror jag ändå) så ska jag ta till mig alla goda råd som jag fått..

Tack Eko!

equality:
Vilket bra ljud du börjar få till! Bra! Snygg basnedgång och snygg melodi med gitarrer som minner om U2. Skön energi som alltid. Jag är inte överens med sångljudet. Skiljer sig helt från de andra instrument. Låter skarpt och körerna trängs väldiga med sångaren i mitten. Tycker du skall ha samma varma ljud på sången som instrumenten och skippa "fotbollskörerna". Tycker inte de passar till en finstämd låt som denna. Fin refräng. Ett stick som bryter av rejält från de ändå ganska konventionella harmisarna skulle kanske passa eller ett rivigt gitarrsolo på just detta?

hogge:
Tack equality..
Snälla ord och & kanonfina tips!
Inte minst - va kul att Du tycker det börjar fungera med ljudet.. Ja har fortfarande stora bekymmer med det där, men jag lägger inte heller mycket tid på att forska i ämnet mixning.. Men lite lär man ju sig över tiden..

Jag har fått sånt konstigt sångljud sedan en tid tillbaka.. Har skitsvårt att skruva till det så att jag trivs med det. Jag bäddade in ett hörn av rummet med madrasser för ett tag sedan och ställde micken där - kanske blev det för mycket dämpning?

I övrigt så har den här låten ställt till en hel del besvär. Jag har varit på väg flera gånger att ge upp den eftersom jag inte får till det. Har testat olika stick, men inte hittat rätt.. Men jag ska försöka lite till så får vi se. Jag tycker (som sagt) att det finns nåt i den som jag gillar, och kanske, om jag tillämpar de tips jag nu fårr, så kanske jag kan komma vidare..

Om någon känner för att bidra med idéer på ett stick (eller annat) så välkomna!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion