Forum > Demolåtar
Hogge - "Allt jag vill ha"
hogge:
Funderar & funderar på detta, men får inte riktigt till det..
Nu har jag visserligen haft problem (as usual) med ljudkortet - men det åker tillbaka till Tyskland nu.. UPS är på väg! - men provade nu att köra lite på min UX2:a igen. Har dock inte spelat in nåt mer, mest bara klippt och klistrat..
Men vad sjutton gör jag åt detta.. Kan själv tycka att jag har en bra grundidé, men det är något som sänker värdet dramatiskt. Vet dock inte hur jag ska få rätsida på det.. Alla idéer är mer än välkomna!
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/Allt_jag_vill_ha_091126-03.mp3[/mp3]
Och som vanligt - let the såg loose..
hogge:
Men oj så sparsmakat det va med kommentarer.. Känner mig lite ensam här :unsure:
Ingen som har några förbättringsförslag?
Gurano:
Hejsan
Jag hade tänkt tycka till men det har tyvärr fallit bort när jag pillat med See it clear :( men nu gör jag det istället.
Jag tycker att det på det stora hela låter bra, men några saker kan man kanske göra - man kan kanske ändra trummorna lite - de är väldigt statiska rakt igenom både vers och refräng. Sedan tycker jag att vers och refräng är för lika i både stil och tempo. Det kan de naturligtvis vara men då skulle jag önska ett stick som bryter en del mot det. Solosticket är eg samma som själva låten.
Kort å gott behövs något som bryter tror jag, men det är ju bara min smak som talar nu :D
Ha det gott
Gurano
freddy:
Hogge my man, jag gillar låten, speciellt versen. Refrängen blir lite grötig i mixen nu, svårt att få grepp om den. Försök plocka bort något där, öppna upp lite, panorera ut lite mer åt sidorna möjligen.
Gitarren upplever jag som basig, så jag skulle rekommendera lite EQ, skära bas och höja lite diskant.
"Ser inte skogen för alla träden"-frasen känns en aning klyschig med, behövs den verkligen? :)
Sen önskar jag även lite mer nyanser i rösten, det är fullt ställ hela tiden, du har en skön rockig röst som låter bra, men det blir lite samma hela tiden i mina öron. Skulle vilja ha andra nyanser, kanske något väldigt mjuk och soft röst, om du inte tar i för fulla muggar? Det är väl en smaksak iofs.
Det var mina tankar kring detta. Gillar låten, speciellt versen.
Rocka på!
Eddi:
From my =heart då.
Tycke=r verserna är helt ok men tycker att= refrengen är gan=ska så tråkig vilket accentueras av efterspelet efte=r refrängen där= man liksom inte =landar utan snarare sjunker ner i in=genting. Nä think= out of the box (=och jag pratar inte= om UX2-boxen) =Hitta på en uppåt=refräng kanske fun=kar texten till det också men jag= vill ha mer go där.
=-tecknen får d=u på köpet :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida