Forum > Demolåtar
Hogge - "Allt jag vill ha"
hogge:
LÅTNAMN: "Allt jag vill ha"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Pop
LÅTLÄNGD: 3:50
KOMPOSITÖR: Hogge
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: MP3
Här kommer ett litet försök till ballad.. Denna skrevs i morse, då jag för första gången på länge kände mig såpass frisk att jag orkade ta mig upp till "studion"..
Som alltid har jag stora problem att ta mig vidare (skulle verkligen behöva ett bollplank), men det kanske släpper så småningom.. Måste försöka lära mig det där med bryggor och stick. Det är alltid jobbigt att gå från vers till refräng..
Har inte lagt någon större vikt på kvalitetsaspekten här (heller :huh:) utan mest fokuserat få att få ner låten på hårddisk.. Nåväl. Här är en liten snutt..
[mp3=200,20,0,center]http://www.neldehof.se/music/Allt_jag_vill_ha_091126-03.mp3[/mp3]
Markus Broberg:
Mysig:), gillar dina gitarrupplägg. Kanske skippa H-rocksolot och köra en vers mede bara bas?
Skit i hur det ska vara med bryggor osv, gör vad som känns bäst. Finns inget rätt eller fel:)
hogge:
Tack Markus - va kul..
Jag gillar den verkligen och hoppas jag kan få den klar.. Just nu är det lite för många ofärdiga projekt i "pipen".. Får nog fokusera lite tror jag..
Med H-rocksolot, menar Du det som kommer i sticket, antar jag? Det får nog vara kvar i nuvarande form tror jag. Det passar (än så länge) i den tänkta fortsättningen.. Men att köra en vers med bara bas var ju ingen tokig idé.. Det skall provas..
Tack!
zorrow:
Det här verkade som det kom rätt ur hjärtat. Mixen, speciellt sången går att göra bättre men jag tror du har något här. Slipa på sången och detta blir bra!
MaxB:
Sköna harmisar och skönt gitarrplink genom hela låten.
Här har du pressat ihop sångspår(en) mer än nödvändigt tycker jag.
Och kanske finns en deesser som får en läspande sångare, Jag skulle vilja att du hittar en väg att släppa ut ... en sångare ... närmare lyssnaren.
Då jag hörde introt tänkte jag att snart kommer Bonos sång, låten har ett så bra intro att det lika gärna kunde vara U2 som spelade. Men rösten som kom var instängt och nertryckt. Jag vet att du har en bra röst.
Släpp fram en av sångarna i dig med ett krispigare sångljud (hur man nu gör).
Bara där har du i så fall kommit långt enligt mig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida