Forum > Demolåtar

MaxB - Be true to yourself

<< < (3/7) > >>

equality:
Du får på det stora soundet och här bidrar säkert mellotronen. Kul med vocodern även om jag inte riktigt förstår syftet. Sköna ackordval och lite Harrisonstuk på harmisarna tycker jag mig uppfatta. Oväntat och tufft med wha-wha-guran. Svänger bra här och omärkligt gick det över till det mindre rummet. Härlig energi och nerv här. Väldigt bra gitarrspel. Jag har absolut inget att anmärka på det låter bra, spelas jäkligt bra och det finns en oförutsägbarhet som håller mig på tå!

MaxB:

--- Citat från: equality skrivet 23.11.2009, 02:12:15 ---Du får på det stora soundet och här bidrar säkert mellotronen. Kul med vocodern även om jag inte riktigt förstår syftet. Sköna ackordval och lite Harrisonstuk på harmisarna tycker jag mig uppfatta. Oväntat och tufft med wha-wha-guran. Svänger bra här och omärkligt gick det över till det mindre rummet. Härlig energi och nerv här. Väldigt bra gitarrspel. Jag har absolut inget att anmärka på det låter bra, spelas jäkligt bra och det finns en oförutsägbarhet som håller mig på tå!

--- Slut citat ---

Nog borde vocodern bort i den andra svängen och ersättas av en andra verstext som får låten att med värdighet nå bryggan som bygger upp till sista delen. Men jag lider av text-torka, har inte själv fått till nån text. Hoppas nån kan hjälpa mig med text i första och eventuellt andra delen. Jag drömmer om att "nån" vill hjälpa mig med det. Undrar bara om "nån" har tid och lust att göra det.

MaxB:
Har nu mixat om lite till och dessutom skickat en utan sång till en potentiell textförfattare. Den ursprungliga texten är ju så larvig att egentligen vad som helst skulle vara bättre. Får jag något bättre så blir jag riktigt glad!

Marruschkka:
Åh..men snälla du..right back to the eighties :rolleyes:

Vocoder och wha-wha..lyfter det här en dimension ytterligare.
Gillar din sång här..bra ton-läge som passar din stämma.
När stämmorna kommer in ger de mej lite ELO-vibbar...fint.

Bra låt helt enkelt :D

/Marre

Gurano:
Hej
En skön låt som växer ju längre in i låten man lyssnar (jag har dock personligen svårt för vocoder).
Ljudbilden är skitbra/skön men i mina lurar så hör jag att det distar svagt på några ställen, tex vid 35-36 på spelaren och vid gitarrsolot mln 160-170 ungefär.

Ha det gott
Gurano

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion