Forum > Demolåtar
MaxB - Be true to yourself
MaxB:
--- Citat från: cykeln skrivet 22.11.2009, 16:16:51 ---Jajamen!
Snygg vass gura där
Låten har lite av P Floyd + Moody Blues mellotron
Upp med sången rejält
Kanske korta det avslutande outro-partiet - eller hitta på lite mer runt det
--- Slut citat ---
Satt just och lyssnade på en intervju med Mike Pinder. När man talar om trollen...
Sången på andra partiet ska fram mer har såväl Eko, Jugas som Cykeln föreslagit. Ska bli!
Hör själv att gitarren, som spelar samma sak som pianot i första delen, ska fram mer.
Sista delen hoppas jag ska få mer och mer och mer inblandade instrument och röster men får se hur långt tid det kan pågå. Här är fem minuter för lång tid.
cykeln:
Lyssnade häromnatten på MB genom Spotify på Iphone - det var längesen. Köpte de flesta av temaplattorna när de kom.
Eddi:
Nu tror jag att jag vet vad jag hörde i lurarna igår. Bastrumman och basen lirar i samma spektra och i lurarna kunde jag inte skilja ur vad som var vad. Det är inte basen som hackar utan bastrumman som låter för högt. Kanske kan testa att sänka den något?
MaxB:
Har mixat lite annorlunda: Dragit på orgeln i sista delen och använder spaken för lesliet en hel del. Höjt första pianot en oktav, flyttat gitarren (med samma spel) till andra sidan... Basen komprimerad i gamla Cubase - inte sänkt trummorna - vocoderstämma på andra sånginsatsen. Har lagt om gitarren på sista partiet och lagt på en till grundsångstämma, som blir tvåstämmig med den första efter ett tag). Åsså har jag eq:at upp en kulle runt 1000 Hz på all sång.
Låten var för lång alternativt det händer för lite. Åtgärd: fegtonat ner den till 4:30
Det är meningen att den ska tugga på sådär på slutet men jag vet inte hur jag ska hantera det... sista svängen kanske ska vara ren akapella utan instrument.
Be true to yourself
http://boom.shivas.se/music/MaxB_TrueToYourself_20091122.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_TrueToYourself_20091122.mp3[/mp3]
Eddi:
Väldigt bra ändringar måste jag säga sången är suverän nu. Uttoningen var nog också rätt. Nu när jag vet att det är bastrumman så stör det inte lika mycket heller.
Bra jobbat MB
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida