Forum > Demolåtar

MaxB - Be true to yourself

(1/7) > >>

MaxB:
Har lyssnat på en gammal inspelning från 2002 av min låt, som jag ursprungligen hittade på troligen på 1980-talet. Jag gillar rytmerna och försöker få till ett gung i samspelet mellan basen och gitarrerna. Andra partiet är roligt att spela.

Be true to yourself

Ny 2009-11-30
http://boom.shivas.se/music/MaxB_BeTrueToYourself_20091130.mp3
[mp3=200,20,0,left]http://boom.shivas.se/music/MaxB_BeTrueToYourself_20091130.mp3[/mp3]

Eddi:
Det är nåt med basen som inte stämmer, det hackar liksom svårt att förklara. =Kanske snabbare mer svepande basgångar skulle till? Din röst påminner lite om Sting men den är för låg här och borde upp i EQ 800-1200 ca. Låten är bra och maler på fint kanske lite för länge i samma takt mot slutet.
Mina 50 cent

jugas:
betydligt bättre mix i natt än igår natt...bättre balans i slutdelen som kändes väldigt grötig o grumsig igår...nu har leadgitarren kommit i förgrunden o kören har backat lite...skönt.

men leadsången dränks av kören nånstans i mitten tycker jag...leadsången är överlag ganska grumlig...Eko har nog rätt om eq:t och jag fattar vad han menar med basen även om det inte störde mig specellt mycket...du kanske kunde komprimera basen lite mer...?? :mellow:

bra låt för tusan...det finns tydliga Pink Floyd influenser...men det gör ju inget....och snyggt gitarrlir...!! :D

cykeln:
Jajamen!
Snygg vass gura där
Låten har lite av P Floyd + Moody Blues mellotron
Upp med sången rejält
Kanske korta det avslutande outro-partiet - eller hitta på lite mer runt det

MaxB:

--- Citat från: jugas skrivet 22.11.2009, 03:24:16 ---betydligt bättre mix i natt än igår natt...bättre balans i slutdelen som kändes väldigt grötig o grumsig igår...nu har leadgitarren kommit i förgrunden o kören har backat lite...skönt.

men leadsången dränks av kören nånstans i mitten tycker jag...leadsången är överlag ganska grumlig...Eko har nog rätt om eq:t och jag fattar vad han menar med basen även om det inte störde mig specellt mycket...du kanske kunde komprimera basen lite mer...?? :mellow:

bra låt för tusan...det finns tydliga Pink Floyd influenser...men det gör ju inget....och snyggt gitarrlir...!! :D

--- Slut citat ---

Bra om det låter bättre idag än går natt. Har dock bara haft en version för lyssning på KR.
Det finns en hel del att korrigera i mixen. Jag lutar också åt att lägga om en del av insatserna. Och upp med sång, eq var ett bra tips från Eko

Är det nån här som har använt vocoder-ljud nån gång eller regelmässigt? Har tänkt lägga sån ljud på andra reprisen av första blajtexten i låten...

Det där med basen är jag inte säker på vad ni menar. Är den för olika i volym eller för tunn eller något annat?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion