Forum > Demolåtar

[8Dec] A better man

<< < (5/6) > >>

freddy:
Tjo!

Nu har jag gjort en första remix av låten. Bökigare än vad jag trodde. Dels för att det var sjukt mycket spår (:D), dels för att vissa av instrumenten hade effekter redan (:P), gitarren t.ex. var det reverb på redan osv. Trummorna var svåra med, blev en konstig stereobild tycker jag. Men hoppas det funkar ändå.

Jag tycker bass har gjort en bra mix, men jag upplevde den som lite skränig, därför gick jag in med målet att lyfta bak gitarrerna lite, ta fram mer bas och så. Samt att lyfta fram sången, som jag tycker är kärnan i låten. Kanske blev det för mycket bas nu? För pressat?

Hade problem med basen också, den stack iväg på vissa ackord. Men jag svepte igenom med EQ och tog bort dessa frekvenser.

Här är originalet:
[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/mix/8Dec_BetterMan.mp3[/mp3]

Min mix:
[mp3=200,20,0,center]http://www.lindbergmusic.se/mix/ABM1.mp3[/mp3]

Så vad tycks? Tar gärna lite input, så kan jag försöka en gång till sen :)

Grym låt förresten!

hogge:
Har bara lyssnat en riktig snabbis (är stressad - ska iväg på Julavslutning), men detta är vad jag direkt noterade:

1. Du har fått till ett enormt snyggt sångsound.. Som natt & dag.. Du får gärna ge mig några tips om hur i helsike Du gör det där... Imponerad!

2. Som helhet (men jag måste lyssna mer) tycker jag Du lyckats få bort mycket av det "skräniga" i det annars av mig uppskattade skramlet..

3. Tyvärr upplever jag nog låten som aningen grötig - men det gjorde jag också med originalet.. Kanske kan det vara just att det är så många spår att den inte ger någon (hur uttrycker man det?) samlad ljudbild..
Men låten i sig är så jäkla bra att jag är förlåtande för de små felaktigheter jag kan höra..

Dock - vilket är mycket viktigt att tilägga kan detta bero på mina lurar.. Jag ska lyssna i andra lurar när jag kommer hem ikväll så får vi se..

Slutsats - En överjävligt bra låt är nu överjävligt mycket bättre.. I alla fall enligt mói..

bjurte:
Hmm.. Rackarns snyggt sångljud du lyckats hitta.
Gillar även din EQ bild bättre,samtidigt gillar jag bredden bättre på orginalet.
Gör nästan ont i öronen när man går tillbaka till orginalet,som är ganska väldigt middig/hård i jämmförelse.
Blir något knas med 'el/synth basen' mellan 25 och 40 på 'spelaren' i alla fall i mina monitorer,det hör jag inte på orginalet.
Dom 'överkräks' på något underligt sätt,låter nästan som baktakt ibland,Provade med lurarna oxo,likadant där.
Kontroll lyssnar samma parti på orginalet,hmm jo det finns där oxo,fast inte alls lika frammträdande.
Kanske den skulle behövas spelas om på det partiet..
Facit enl. Uriah:
+ Sång Kanon,EQ kurvan likaså
- Stereo bilden blev lite platt,samt att Introt och fram till halva första versen låter skummt och kanske lite otajjt.

asti:
Skitbra sång och bra låt, även om inte detta är min favoritmusik!
Det enda som stör mig är det "bumliga" ljudet från basen eller möjligen basen i kombination med bastrumman...? Låter som "extratoner" på nå´t sätt...
Tycker Freddys mix känns jämnare och mer sammanhållen!
/Asti

freddy:
Basen kanske var låg i ursprungsmixen av en anledning :D

Den var inte så snygg, försökte ratta till lite rockigare ljud, men jag tror inte jag lyckades så bra. Kan vara detta trixande med basen som gör att den låter lite off, misstänker det. Tror nog att det blir bättre om man lyfter bak basen en aning faktiskt. Vad tror du bass? :)

Ska se över bredden med.

Sen var min mix lite lägre i volym också.

Bra med all input, så kan jag göra ett nytt försök senare.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion