Forum > Demolåtar

[8Dec] A better man

<< < (6/6)

Bass:

--- Citat från: freddy skrivet 17.12.2009, 21:23:05 ---Basen kanske var låg i ursprungsmixen av en anledning :D

Den var inte så snygg, försökte ratta till lite rockigare ljud, men jag tror inte jag lyckades så bra. Kan vara detta trixande med basen som gör att den låter lite off, misstänker det. Tror nog att det blir bättre om man lyfter bak basen en aning faktiskt. Vad tror du bass? :)

Ska se över bredden med.

Sen var min mix lite lägre i volym också.

Bra med all input, så kan jag göra ett nytt försök senare.

--- Slut citat ---

Hörruduru, nu ska vi inte snacka skit om basen!!  :lol:
Nädå du har rätt.. det är mycket i den där mixen som suger apa, en del som är skysst och mycket som är bökigt. Jag tycker du har gjort ett bra jobb!! Jäkligt annorlunda mot hur jag tänker och det är ju uppenbarligen grymt skysst eftersom dom flesta blöder i öronen efter mina mixar haha
Jag tycker att det är skitspännande att se detta och får mig att tänka till en hel del, förhoppningsvis lär man sig nåt.
Ang. basen så hoppas jag att man kan komprimera skiten ur den och sen ratta till så att det låter tillräckligt bra för att ha lite längre fram dock. Nu behöver inte du ge dig på det arbetet som kanske är övermäktigt!

--- Citera ---Blir något knas med 'el/synth basen' mellan 25 och 40 på 'spelaren' i alla fall i mina monitorer,det hör jag inte på orginalet.
--- Slut citat ---
Jag hör samma sak här

Skitbra jobbat och jag är glad och tacksam över att du gör detta.. blir ju väldigt speciellt när man släpper tyglarna helt åt någon annan och ens musik tar andra vändningar än som känns naturligt för en själv! Skitroligt och lärorikt!

MaxB:
Låter mycket bra och proffsigt!

Bengan_gbg:
Fasen - jag tycker freddys mix är ett rejält lyft upp men jag tror banne mig en del grejer behöver spelas om...och SKA spelas om - för det här är en satans så bra låt. RIKTIGT snyggt Bass - härlig comeback måste jag säga! Du gör ju sådana mellan varven - med den äran! Bra sångare är du ju sedan gammalt...och bra låtknåpare med!

Det har rört sig en del får jag säga från proggmetal till det här som nästan är Bonjovi/SnällEurope.

Bra oavsett - thumbs up!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion