Forum > Demolåtar

[8Dec] A better man

<< < (3/6) > >>

Bass:

--- Citat från: freddy skrivet 08.12.2009, 15:19:49 ---Tja Bass,

Nu ska vi se.

Ganska grötig ljudbild upplever jag det som. Ganska hårt pressad med och lite vass, allt utom sången i regel. Tror det är mest gitarrerna som ställer till det. Har du rensat bort något med EQ på dom? Hur allt panorerat?

Grym låt iaf, gillar 80-tals AOR, vilket detta påminner mycket om.

Bra sång med, känner igen din röst! Mayadome-Bassel? :)

I sådant fall säger jag hej igen då, vi har ju träffats en gång. Du fick en demo med Hands of fate av mig :)

Kul att se/höra dig här! Rocka på!

--- Slut citat ---

Tjenare!
Haha jodå Mayadom Bassel här  :P Men numera lyser smörpoppandet lite starkare än på den gamla goda tiden haha
Kommer faktiskt ihåg dig och Hands of fate! Länge sen va det i alla fall.. typ 10 år eller nåt sånt?
Tack för feedbacken.. har extrema problem med att få ordning på detta.. bra tecken är dock att jag inte verkar ge mig, är riktigt intresserad av att försöka få saker att låta riktigt bra.. lång väg kvar!
Och svinkul med mix.. pmar dig nu =)

hogge:
Tjaba, tjena!
Tycker att Du har en grym låt på gång här.. Upplever den inte alls som särskilt grötig, men så har jag ju inte den bästa lyssningen nu heller, så det finns det bättre bedömare. Men som sagt - en riktigt skön och rockig låt detta..

freddy:

--- Citat från: Bass skrivet 08.12.2009, 18:53:50 ---Tjenare!
Haha jodå Mayadom Bassel här  :P Men numera lyser smörpoppandet lite starkare än på den gamla goda tiden haha
Kommer faktiskt ihåg dig och Hands of fate! Länge sen va det i alla fall.. typ 10 år eller nåt sånt?
Tack för feedbacken.. har extrema problem med att få ordning på detta.. bra tecken är dock att jag inte verkar ge mig, är riktigt intresserad av att försöka få saker att låta riktigt bra.. lång väg kvar!
Och svinkul med mix.. pmar dig nu =)

--- Slut citat ---

Haha, ja det blir så med åldern :D Skam den som ger sig!

Rock on mannen.

Svarade på PM:et :)

Clemens:
Riktigt bra det här..vilken brottar-refräng!  gillar verkligen din röst..mixen till freddy såg jag, får återkomma när den sitter då..  :) /C

freddy:
haha 1.25 GB wav-filer tankas nu. Blir nog mix nästa vecka!

Hoppas min dator orkar köra detta monster :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion