Forum > Färdiga produktioner

Gränslandet - Vindöga

<< < (3/7) > >>

Dividend:
Musiken ligger nere för tillfället :) Men ge mig tempo i PM så skall jag se...

jugas:
Njae...detta blir nog en aning för sött o tamt för mig...beklagar.  :mellow:

Uppskattar i o för sig enkelheten...men skulle gärna hört en dobro på mellanspelet...och en kontrabas i botten...skulle gjort det hela lite mer intressant i mitt tycke...samt bundit ihop Vindöga ljudbildsmässigt med Gränslandets övriga låtar... :)

appropå ordet vindöga så används ju det ordet fortfarande dialektalt i ovansiljan som ju är stefans hemtrakter...vet inte hur det är med orsamålet men i älvdalen används det...och jag har för mig att det används i en del norska dialekter också...

ha det gott!! :)

robert

ydderF:
Jugas,
Man kan inte tilfredställa alla, vetja ;)
Kanske Dividend kan rädda den ;)

PM sänt, Divi.

jugas:
alltså....det är ju en jättefin låt...men jag tror den skulle vinna på en liten krydda...en liten nypa chili, kanske några droppar pressad citron för att få lite spets...en liten brytning/kontrast mot det söta... :D (tusan...nu blev jag sugen på en räksallad jag gjort några gånger...innehåller bl.a. färska räkor, mango, färsk chili o pressad citron...salt, sött, syrligt, mjukt o starkt i ett underbart ackord)
här skulle dobron vara den perfekta kryddan....  ^_^

men när du skriver "Man kan inte tilfredställa alla, vetja" så vet man ju att då har du bestämt dig...blir ingen dobro här inte!!...glöm det jugas, glöm!! ....suck(nu menar jag suck på svenska)!! :wacko:

sjönner icke att du skall vaere så sta... ;)

nåvel...ha det gott allikevel  :)

Dividend:

--- Citat från: jugas skrivet 18.11.2009, 03:28:03 ---alltså....det är ju en jättefin låt...men jag tror den skulle vinna på en liten krydda...en liten nypa chili, kanske några droppar pressad citron för att få lite spets...en liten brytning/kontrast mot det söta... :D

--- Slut citat ---

Antar att även flöjt är för sött för dig? :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion