Forum > Färdiga produktioner
Gränslandet - Vindöga
Dividend:
--- Citat från: Åsa skrivet 25.11.2009, 20:48:55 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 25.11.2009, 08:42:13 ---Stjäl tråden litegrann.. (Postar här eftersom det är tre inblandade (?), tänkte att sångerskan och textmakaren också borde höra ;)
Här är mitt "förslag" (1 timme nu på morgonen ägnade jag åt det).. Man kan fila mer på det mesta, bl a bättre patch för flöjten, tycker mig hä 1-2 falsknötter också, och så klart fiffla med cellina också. Men detta är vad jag hörde i låten.
Så vill bara veta om jag skall fortsätta? (Göra klart) :)
Freddy, Åsa, elelr Cykeln? :)
Verkar det bra så fixar jag tekniska prylar (realism) och ordnar resten till helgen..
[mp3=200,20,0,center]http://www.dragoncolour.com/uploads/vindoga-medDividendflojtochcelli.mp3[/mp3]
http://www.dragoncolour.com/uploads/vindoga-medDividendflojtochcelli.mp3
Edit: Kom att tänka på det, "kines"-feelingen (pentatoniken, kanske hexa) kan jag ta bort, om ni stör er på det ;)
--- Slut citat ---
Titta här, här fanns ju en version med lite mer pålägg på :)
jag har lyssnat och känner att nej, det blir inte bra med stråkar och allt.. Kinesfeelingen jo, den stämmer inte in i låten tycker jag men det känns bara som att det helt enkelt inte ska läggas på nåt mer på låten. OM nåt ska på så är det isf nån ton av Freddys spelande som får sväva iväg.. hur jag nu ska förklara,så att det isf låter mer Gränslandet. Men stråkar och flöjt njaej, det blev en helt ny låt och det vill ju inte jag :D.. Tack för att du tog dig tid och gjorde en test iaf, kul att höra var det! Vi får se om dom andra i gänget håller med mig :)
--- Slut citat ---
Du kan nog ha rätt, som jag skrev ovan, innan jag satte igång så skall det mycket till för att tillsätta stråk (som jag iofs tycker passar in) och flöjter (som jag inte alls tycker blev bra, rena misshandeln hör jag nu :lol: ).
Som låt betraktad är den ju färdig as it is :)
Det skrev jag innan jag började :D
Marruschkka:
Hi hi..jag tänker inte lägga mej i debatten huruvida stråk och flöjt ska in på denna lilla pärla, men som ni gjort denna lilla visa däremot: här har ni 3 skapat en klassiker tycker jag, den bästa i raden :wub:
Den har verkligen fastnat, mycket för det enkla och sparsmakade, den rara texten och Åsas rena och innerliga röst här :rolleyes:
Ett samarbete på hög nivå, jag kan bara gratulera er till det :)
Heja!
/Marre
ydderF:
Er nok enig med Åsa.. Less is more på den här låten..
Men tusen tusen tack för att du testade, Divi ;)
Eddi:
Flöjten gillade jag inte men stråkarna var inte så pjåkiga Div. Du får g=ärna på kul lägga upp en snutt utan flöj=t= för min del.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida